Näin myyt tapahtuman yrityksesi sisällä

Hei, järjestetään kiva tapahtuma, jossa on paljon wow-elementtejä!

Tällainen ei enää riitä yritystapahtuman perusteluksi. Tapahtumat pitää nähdä erityisesti muutoksen johtamisen ja toiminnan aikaansaamisen välineenä. Siksi niiltä vaaditaan neljää asiaa: ”Tavoitteellisuus, tuloksellisuus, innostavuus ja helppous”, luettelee Business Director Jarkko Kivikoski Woltti Groupilta.

”Tapahtumalle pitää antaa aina merkitys, onnistuminen syntyy tavoitteellistamisesta. Pitää perustella, mitä tai millaista muutosta tapahtumalla halutaan saadaan aikaan.”

Sitoudu tuloksiin

Tapahtuman sisäistä myymistä helpottaa se, että kaikki suunnitellaan tuloslähtöisesti. Budjetoidessa pitää näyttää, mitä ollaan saamassa aikaiseksi. Tuloksista pitää tehdä myös näkyviä. ”Sitoudutaan jo alussa siihen, että seurataan aikaansaannokset loppuun asti – olivat tulokset sitten hyviä tai huonoja”, Kivikoski sanoo.

Tuloksellisuuden ja tavoitteellisuuden lisäksi täytyy pitää mielessä innostaminen. ”Eivät ihmiset sitoudu vain faktoihin, vaan myös tunteisiin – ja aina ensin tunteisiin.”

Innostamisessa suomalaisilla on vielä oppimista. ”Kansainväliset huippujohtajat, esimerkiksi Elon Musk, ovat todella hyviä esiintymään ja innostamaan. Eivät he osaa välttämättä subtanssia muita syvemmin, mutta heillä on kyky saada ihmiset puolellleen.”

Ota kaikki mukaan

Tapahtuman sisäisen myynnin valttikortti on myös helppous, Kivikoski muistuttaa. ”Sen sijaan että korostetaan järjestämisen vaivoja, korostetaan sitä, että tehdään vaikuttavaa juttuja, jossa kaikki voivat jeesata. Kerrotaan selkeästi mitä keltäkin vaaditaan: ’toimittakaa meille nämä asiat ja nämä sisällöt, myynti ja markkinointi hoitaa nämä’.”

Tapahtuman sisäisessä myymisessä talousosasto ei ole suurin kanto kaskessa. ”Jos asiat on valmisteltu hyvin, ei talousosasto tai mikään muukaan organisaation osa ole jarruna. Suurin jarru on yrityksen vanha kulttuuri ja vanhojen tapojen muuttaminen.”

Jos haluat kuulla enemmän miten yritystapahtuman järjestäminen perustellaan, ota yhteyttä: Jarkko Kivikoski

Lisää artikkeleita

Projektipäällikkö

Projektipäällikkö

Uskotko, että ihmisten väliset kohtaamiset tekevät maailmasta paremman? Oletko intohimoinen tapahtumien moniosaaja? Hae mukaan kasvavaan joukkoomme! Etsimme kokenutta ja energistä…

Tapahtumatuottaja

Tapahtumatuottaja

Uskotko, että ihmisten väliset kohtaamiset tekevät maailmasta paremman? Oletko intohimoinen tapahtumien moniosaaja? Hae mukaan kasvavaan joukkoomme!   Etsimme joukkoomme kunnianhimoista…

Luulitko tietäväsi kaiken vastuullisuudesta?

Tapahtumien vastuullisuutta ei ole vain pyrkimys hiilineutraaliuteen, vaan vastuullisuudessa on kyse johtamisjärjestelmästä. Yhtäkkiä vastuullisuuspuhe on läsnä kaikkialla. Onneksemme aihe ei…

Näin mittaat tapahtumamarkkinoinnin vaikuttavuutta

Näin mittaat tapahtumien tuloksia

Tapahtumien vaikuttavuuden mittaaminen on monelle haaste, eikä ihme. Olennaista on mitata aina samoja asioita ja muistaa myös analysoida tulokset. Vain…

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran

Ensivaikutelma joka tekee vaikutuksen

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran. Siksi sen on parasta olla hyvä. Ensivaikutelma ratkaisee. Vanha klisee on erityisen totta erityisesti yritysmaailman…

Työpajamuotoinen tapahtuma kiinnostaa

Kun ohjelman tekevät vieraat itse

Fasilitointi tekee yritystapahtumasta vaikuttavamman. “Perinteinen tapa järjestää B2B-tapahtuma on laittaa kutsuvieraat kuuntelemaan muiden juttuja. On keynote-puhuja, paneeli, pyöreän pöydän keskustelu…

Messut kiinnostavat taas

Älä unohda messuja

Kuinka ohjataan omalle messuosastolle juuri ne oikeat vieraat? Kun uudet tuotteet esitellään 3D-videoina ja ihmiset rakentavat ammattiverkostojaan sosiaalisessa mediassa, näyttävät…

Tapahtuman tarina alkaa jo kutsusta

Tapahtumassa brändi herää eloon

Tapahtuma kertoo tarinaa aina ensimmäisestä kutsuviestistä vieraiden siitä kertomiin kokemuksiin. Tapahtumaa suunniteltaessa on tärkeää miettiä, mitä asioita tilaisuudessa halutaan nostaa…

Tapahtumat ovat kohtaamisia, jotka jäävät mieleen

Ostopolun vaikuttavin kohtaamispiste

Tapahtumamarkkinointi on yksi tehokkaimmista ostokäyttäytymiseen vaikuttavista toimenpiteistä, mutta välitön myynti ei aina kerro olennaista tapahtuman aikaansaamasta vaikutuksesta. Markkinoijan vuosisuunnitelmassa tapahtumat…

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme