Näin myyt tapahtuman yrityksesi sisällä

Hei, järjestetään kiva tapahtuma, jossa on paljon wow-elementtejä!

Tällainen ei enää riitä yritystapahtuman perusteluksi. Tapahtumat pitää nähdä erityisesti muutoksen johtamisen ja toiminnan aikaansaamisen välineenä. Siksi niiltä vaaditaan neljää asiaa: ”Tavoitteellisuus, tuloksellisuus, innostavuus ja helppous”, luettelee Business Director Jarkko Kivikoski Woltti Groupilta.

”Tapahtumalle pitää antaa aina merkitys, onnistuminen syntyy tavoitteellistamisesta. Pitää perustella, mitä tai millaista muutosta tapahtumalla halutaan saadaan aikaan.”

Sitoudu tuloksiin

Tapahtuman sisäistä myymistä helpottaa se, että kaikki suunnitellaan tuloslähtöisesti. Budjetoidessa pitää näyttää, mitä ollaan saamassa aikaiseksi. Tuloksista pitää tehdä myös näkyviä. ”Sitoudutaan jo alussa siihen, että seurataan aikaansaannokset loppuun asti – olivat tulokset sitten hyviä tai huonoja”, Kivikoski sanoo.

Tuloksellisuuden ja tavoitteellisuuden lisäksi täytyy pitää mielessä innostaminen. ”Eivät ihmiset sitoudu vain faktoihin, vaan myös tunteisiin – ja aina ensin tunteisiin.”

Innostamisessa suomalaisilla on vielä oppimista. ”Kansainväliset huippujohtajat, esimerkiksi Elon Musk, ovat todella hyviä esiintymään ja innostamaan. Eivät he osaa välttämättä subtanssia muita syvemmin, mutta heillä on kyky saada ihmiset puolellleen.”

Ota kaikki mukaan

Tapahtuman sisäisen myynnin valttikortti on myös helppous, Kivikoski muistuttaa. ”Sen sijaan että korostetaan järjestämisen vaivoja, korostetaan sitä, että tehdään vaikuttavaa juttuja, jossa kaikki voivat jeesata. Kerrotaan selkeästi mitä keltäkin vaaditaan: ’toimittakaa meille nämä asiat ja nämä sisällöt, myynti ja markkinointi hoitaa nämä’.”

Tapahtuman sisäisessä myymisessä talousosasto ei ole suurin kanto kaskessa. ”Jos asiat on valmisteltu hyvin, ei talousosasto tai mikään muukaan organisaation osa ole jarruna. Suurin jarru on yrityksen vanha kulttuuri ja vanhojen tapojen muuttaminen.”

Jos haluat kuulla enemmän miten yritystapahtuman järjestäminen perustellaan, ota yhteyttä: Jarkko Kivikoski

Lisää artikkeleita

Uudenlaista ajattelua Gas Fest -tapahtumassa

Kilpailumenestys kertoo uudesta ajattelusta

Markkinointialan kilpailuissa menestyvät suunnannäyttäjät, joissa tulokset pystytään osoittamaan ja asiat on tehty uudella tavalla. Tehdään tästä tapahtuma, joka voittaa palkintoja.… Read more »

LUX Helsinki | kuva Petri Anttila

Yritystilaisuus ison tapahtuman kyljessä

LUX Helsinki, SuomiAreena ja muut laajaa kohderyhmää kiinnostavat massatapahtumat tarjoavat loistomahdollisuuden kiinnostavan B2B-tilaisuuden järjestämiselle. Pakkanen paukkuu ja pimeys laskeutuu aikaisin.… Read more »

IBM Think 2018 -tapahtuma

Tapahtumamarkkinointi kasvaa kohisten

Tapahtumamarkkinointi voi Suomessa yhä vahvemmin. Nousukiitoinen trendi selviää Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry:n teettämästä Tapahtumabarometri-tutkimuksesta. Suomalaiset yritykset käyttivät vuonna 2018 tapahtumamarkkinointiin… Read more »

Briefin tekeminen tapahtumatoimistolle

Tapahtumatoimiston briefaus

Toimistokumppanin ohjeistamisessa on olennaista avata myös hankkeen taustat, tavoitteet ja kohderyhmä. Nappaa talteen tapahtumajärjestäjän check-list! Tärkeä tapahtuma on tulossa ja… Read more »

Näin kick offista tulee liiketoiminnan työkalu

Huolella suunniteltu kick off muuttaa irrallisen seminaarin koko tilikauden kattavaksi liiketoiminnan työkaluksi. Kick offin merkitystä ei yrityksen menestykselle sovi vähätellä.… Read more »

Yhtiökokous markkinoi yrityksen brändiä

Hyvin järjestetty yhtiökokous on viesti. Se kertoo osakkeenomistajan arvon. Yhtiökokouksen koolle kutsuminen perustuu osakeyhtiölakiin. Se on pidettävä, mutta itse tapahtuman… Read more »

Suunnittelulla tehot irti tapahtuman vaikuttajamarkkinoinnista

Valjasta tarinasi kertojaksi vaikuttaja. Viestin uskottavuutta vahvistaa, jos yritys puhuu muullakin äänellä kuin omallaan. Livekohtaamisista saa myös enemmän irti, kun… Read more »

Tapahtumat tarvitsevat vastuullisuustrategiaa

Vastuullisuus: miksi et järjestäisi tapahtumaa vastuullisesti, jos kerran voit? Yritysten järjestämät tapahtumat ovat sekä henkilöstö- myös asiakastyön näkökulmasta korvaamattomia ja… Read more »

3,2 mrd eurolla näkyvyyttä suomalaiselle tapahtumaosaamiselle

Trumpin ja Putinin tapaaminen toi Helsingille ennennäkemättömän medianäkyvyyden. “Luottamus Woltti Groupin kykyyn ottaa tuotanto haltuun erittäin lyhyellä varoitusajalla ratkaisi kumppanivalinnan”,… Read more »

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme