Luo tunteita ja erottaudu myös messuosaston sisällöillä

Messuilla jokainen yritys pyrkii näyttäytymään visuaalisesti tyylikkäällä, houkuttelevalla ja näyttävällä osastolla. Iso ja huomiota herättävä osasto kyllä huomataan, mutta yksin se ei muistijälkeä saa aikaan. Eikä kaikilla messuille osallistuvilla yrityksillä edes ole mahdollisuutta rakentaa suuria ja hienoja osastoja.

Muistijäljen ja erottautumisen kannalta on onneksi olemassa muitakin tapoja kuin näyttävä osasto. Koska messuilla kilpailu erottautumisesta on kovaa, näyttävän osaston lisäksi kannattaa panostaa sisältöihin.

Erottautuminen kannattaa muuttaa suhteenrakentamiseksi. Millä asioilla vieras saadaan houkuteltua tutustumaan yrityksen tuotteisiin ja palveluihin? Mitä toiminnallisuuksia messuosastolle voidaan rakentaa, jotta vieraat rohkaistuvat tutustumaan, kokeilemaan ja keskustelemaan? Millä sisällöllisillä ja toiminnallisilla tavoilla voidaan yllättää positiivisesti, herättää innostusta ja synnyttää mielenkiintoa?

Messut on oiva paikka synnyttää yrityksen ja asiakkaan välistä dialogia ja parhaiten dialogi syntyy kiinnostavan sisällön parissa.

Myynnillinen innostus messuilla syntyy siitä, että oikeanlaisilla ja muista erottuvilla ja tunteisiin vaikuttavilla sisällöillä saadaan kiinni haluttu kohderyhmä.

Haluatko kuulla enemmän millaiset sisällöt ovat messuilla onnistuneet ja millaisia kysymyksiä kannattaa kysyä messujen suunnittelun yhteydessä? Ota yhteyttä jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Asiantuntija

Jyrki Aittola

Synnynnäisesti kyltymätön CEO ja Senior Partner, liiketoiminnan kehittäjä ja strategi, joka etsii uusia ideoita ja näkökulmia.

Motto: We don´t remember day´s we remember moments.

+358 40 5036 625 jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Lue lisää

Lisää artikkeleita

Projektipäällikkö

Projektipäällikkö

Uskotko, että ihmisten väliset kohtaamiset tekevät maailmasta paremman? Oletko intohimoinen tapahtumien moniosaaja? Hae mukaan kasvavaan joukkoomme! Etsimme kokenutta ja energistä…

Tapahtumatuottaja

Tapahtumatuottaja

Uskotko, että ihmisten väliset kohtaamiset tekevät maailmasta paremman? Oletko intohimoinen tapahtumien moniosaaja? Hae mukaan kasvavaan joukkoomme!   Etsimme joukkoomme kunnianhimoista…

Luulitko tietäväsi kaiken vastuullisuudesta?

Tapahtumien vastuullisuutta ei ole vain pyrkimys hiilineutraaliuteen, vaan vastuullisuudessa on kyse johtamisjärjestelmästä. Yhtäkkiä vastuullisuuspuhe on läsnä kaikkialla. Onneksemme aihe ei…

Näin mittaat tapahtumamarkkinoinnin vaikuttavuutta

Näin mittaat tapahtumien tuloksia

Tapahtumien vaikuttavuuden mittaaminen on monelle haaste, eikä ihme. Olennaista on mitata aina samoja asioita ja muistaa myös analysoida tulokset. Vain…

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran

Ensivaikutelma joka tekee vaikutuksen

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran. Siksi sen on parasta olla hyvä. Ensivaikutelma ratkaisee. Vanha klisee on erityisen totta erityisesti yritysmaailman…

Työpajamuotoinen tapahtuma kiinnostaa

Kun ohjelman tekevät vieraat itse

Fasilitointi tekee yritystapahtumasta vaikuttavamman. “Perinteinen tapa järjestää B2B-tapahtuma on laittaa kutsuvieraat kuuntelemaan muiden juttuja. On keynote-puhuja, paneeli, pyöreän pöydän keskustelu…

Messut kiinnostavat taas

Älä unohda messuja

Kuinka ohjataan omalle messuosastolle juuri ne oikeat vieraat? Kun uudet tuotteet esitellään 3D-videoina ja ihmiset rakentavat ammattiverkostojaan sosiaalisessa mediassa, näyttävät…

Tapahtuman tarina alkaa jo kutsusta

Tapahtumassa brändi herää eloon

Tapahtuma kertoo tarinaa aina ensimmäisestä kutsuviestistä vieraiden siitä kertomiin kokemuksiin. Tapahtumaa suunniteltaessa on tärkeää miettiä, mitä asioita tilaisuudessa halutaan nostaa…

Tapahtumat ovat kohtaamisia, jotka jäävät mieleen

Ostopolun vaikuttavin kohtaamispiste

Tapahtumamarkkinointi on yksi tehokkaimmista ostokäyttäytymiseen vaikuttavista toimenpiteistä, mutta välitön myynti ei aina kerro olennaista tapahtuman aikaansaamasta vaikutuksesta. Markkinoijan vuosisuunnitelmassa tapahtumat…

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme