Digitaalisia elämyksiä ja aktivointeja hyödyntäen luotiin aidon tuntuinen kokemus sarjan faneille.
Aito kokemus yhdistelemällä digitaalisia elämyksiä ja aktivointeja
Viisipäiväinen Game of Thrones -ilmaistapahtuma toimi paitsi uuden tuotantokauden lanseerauksena, myös kiitoksena menestyssarjan faneille. Monikanavainen, interaktiivinen kokemus istutti vierailijansa sarjasta tuttuihin maisemiin, ja kokemus oli jaettavissa sosiaalisessa mediassa kavereiden kanssa. Perinteisen mainonnan sijaan markkinoinnissa panostettiinkin juuri somejakoihin.
Tapahtuman tavoitteena oli tehdä faneille räätälöity, aidon tuntuinen kokemus sarjasta. Konsepti yhdisteli digitaalisia elämyksiä ja aktivointeja, joita pystyi jakamaan suoraan sosiaaliseen mediaan. Tapahtumalla tavoiteltiin sekä olemassa olevia sarjan faneja, että uusia katsojia. Tapahtuma ylitti kaikki tavoitteensa.
Kampanjan toteutus perinteistä poiketen
Kampanja toteutettiin hieman perinteisestä poiketen, mm guerilla radiolähetyksin ja hyödyntämällä eri julkisuuden henkilöitä näyttävästi. Tapahtuma tuotiin hyvin näkyvälle paikalle, jonne osui myös ulkopaikkakuntalaisia kävijöitä. Kävijämäärät ylittyivätkin tavoitteesta kolminkertaisesti ja tapahtumasta tuli merkittävä puheenaihe eri medioissa.
Lanseeraus vuoden 2017 Evento Awards -voittaja
Woltti Groupin toteuttama Game of Thrones tv-sarjan kuudennen kauden lanseeraus voitti vuoden 2017 Evento Awards -kilpailun promootiot/lanseeraukset-sarjan. Tässä sarjassa voitosta kilpailevat erilaiset promootiot ja lanseeraustapahtumat. Tärkeintä on, että tapahtuma on onnistunut lisäämään tuotteen tunnettuutta tai tutustuttanut asiakkaat täysin uuteen tuotteeseen.