Vastuullisempi toimintamalli tilaisuuksille

Helsinki Marketing järjesti ensimmäisen Sustainable meeting -toimintamallinsa mukaisen pilottitapahtuman Finlandia-talossa syyskuussa 2019.

Uuden toimintamallin mukaisesta Helsingin tekijät -kumppaniverkoston tilaisuudesta saatiin erittäin hyviä tuloksia.

Tavoitteena uudenlainen toimintamalli

Helsinki Marketingin tavoitteena oli luoda uudenlainen, vastuullisesti suunniteltu ja toteutettu toimintamalli B2B-kokouksien ja kongressien järjestämiseen kansainvälisesti. Pilotti on osa Helsingin työtä YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseksi. Työryhmään kuuluivat Woltti Groupin ja Helsinki Marketingin lisäksi vastuullisuuskonsultti Meleanie Delaplance sekä Finlandia-talo.

Toimintamallin kehittäminen lähti liikkeelle sen määrittämisellä, mitä vastuullisuus tarkoittaa Helsinki Marketingin tapahtumissa ja miten se linkittyy osaksi laajempaa Helsingin Kaupungin vastuullisuusstrategiaa. Tapahtumalle luotiin yhdessä vastuullisuustavoitteet ja -kriteeristö, jota vasten se kilpailutettiin, mitattiin ja siitä raportointiin.

Haitat vähentyivät merkittävästi

Kriteeristön ja tarkan suunnittelun avulla tapahtumasta syntyviä haittoja saatiin vähennettyä merkittävästi. Koko tilaisuuden hiilijalanjälki oli 294,75 kg eli 2,89 kg per osallistunut henkilö. Keskimäärin vastaavan tilaisuuden hiilijalanjälki on noin 6–8 kg per henkilö. Tulokset toimivat lähtötasona seuraavan vastaavanlaisten tapahtuman suunnittelussa. Tavoitteena on kehittää toimintaa jatkuvasti yhä vastuullisemmaksi.

Lue lisää Sustainable meeting -toimintamallista My Helsinki -sivustolta.

Ota yhteyttä


Lue lisää

Tapahtumatuotanto

Jokaisen tapahtuman ytimessä on asiakas. Mikä heitä koskettaa, mikä saa heidät haukkomaan happea? Vaikuttava tapahtuma ei synny sattumalta. Hyvä suunnittelu on onnistuneen tapahtuman salaisuus.
Referenssi

Lahja, joka antaa myös tulevaisuudessa

Suomalainen teknologiayritys, Wärtsilä, halusi vahvistaa brändikuvaansa modernina ja digitaalisena yrityksenä Suomen sata-vuotis juhlavuoden kunniaksi.

Referenssi

IF – riskienhallintapäivä uudistui

Uudistimme IF:in vuoden tärkeimmän suuryritysten riskienhallinnan -tapahtuman.

Referenssi

Lindström innovaatio – kulttuurin muutos

Lindström innovaatio -tapahtuman tavoitteena oli synnyttää uusia tuotteita ja palveluita, sekä tuoda innovaatiokulttuuri osaksi yrityksen arkea.

Referenssi

Sunnuntaimummit – anna hyvän kiertää

Ihmisiä aidosti koskettavan Sunnuntaimummit -tapahtumakonseptin avulla taistellaan yksinäisyyttä vastaan ja muistutetaan kirkon eri tavoista tehdä hyvää.

Referenssi

The GasFest 2017 – yhdessä tehden

The GasFest 2017 -tapahtuma yhdisti kaasualan kuumimpia aiheita viihteelliseen yhdessäoloon.