Wow! Virtuaalitapahtuma voi olla mukava myös esiintyjille

Woltti Groupin ja hotelliketju Scandicin yhteistyö nostaa osallistujien ja esiintyjien mukavuuden hybriditapahtumissa uudelle tasolle.

Yritysten sisäisten ja sidosryhmille suunnattujen tapahtumien tarpeeseen vastataan yhä useammin studiosta lähetettävällä, interaktviisella hybriditapahtumalla, jossa osa osallistujista on paikan päällä ja osa tavoitettavissa ruudun kautta.

”Haluamme tehdä hybriditapahtumista vielä vähän parempia ja erityisesti osallistujille mukavia. Usein lähetykset tehdään kolkoista ja hankalasti saavutettavista paikoista tekniikan ehdoilla”, Woltti Groupin Business director Jarkko Kivikoski sanoo.

Woltti Group on ratkaissut asian pohjoismaisen hotelliketju Scandicin kanssa. Lokakuussa yritykset avasivat Helsingin Mannerheimintiellä sijaitsevan Scandic Parkin tiloihin Scandic Tapahtumastudion.

”Keskeisen sijainnin vuoksi sinne on helppo tulla. Scandicin pitkä kokemus hotellipalveluista ja kokousten järjestämisestä takaa sen, että tila on vieraille viihtyisä.”

Laadukas kuva laadukkaassa ympäristössä

Studioon mahtuu yleisöön 50 ihmistä istumaan väljästi ja turvavälit huomioiden. Studio on varustettu kuvauskalustolla, joka mahdollistaa televisiotasoisen kuvan ja äänen lähettämisen hybriditapahtumaan etänä osallistuville. 

”Tapahtuman puhujat voivat saapua puhumaan studioon tai heidän puheenvuoronsa voidaan striimata studioyleisölle ja etäosallistujille sieltä, missä he ovat.”

Tapahtumastudion tyylikkäät peruselementit ja kalusteet säilyvät tapahtumasta toiseen. Jokaisen tapahtuman ilmettä voidaan personoida studiolavan takana sijaitsevien suurten näyttöjen kuvasisällöllä. Tapahtumastudioon istuvat hyvin esimerkiksi yrityksen sisäisen viestinnän strategiatapahtumat tai virtuaaliset messut.

”Verkon yli järjestettävät hybriditapahtumat yhdistävät ihmiset sijainnista riippumatta. Ne myös tarvitsevat laadukkaan ja viihtyisän kotipesän, joka sitoo virtuaaliset elementit yhdeksi kokonaisuudeksi.”  

30 kaupungin verkko rinnakkaistapahtumien runkona

Virtuaali- ja hybriditapahtumat ovat syntyneet korona-ajan tarpeista. Scandicin myyntijohtaja Antti Karjalainen uskoo niillä olevan paikkansa pandemian väistyttyäkin. 

”Aidoille kohtaamisille on paikkansa ja tarpeensa, kun se taas on mahdollista, sillä ihmisen kohtaamista ei voi korvata. Samalla yritykset ovat kuitenkin oppineet nyt uudet tavat toimia, ja hybriditapahtuma on jatkossakin hyvä tapa tavoittaa suuri määrä ihmisiä”, Karjalainen sanoo.

Scandic on luonteva kumppani Woltti Groupin hybriditapahtumille. Hotelliin on helppo jäädä yöksi, ja se tarjoaa kaikki yritysvieraiden tarvitsemat ravintolapalvelut. 

”Haluamme vastata asiakkaidemme tarpeeseen tavata ihmisiä korona-aikanakin hybriditapahtumissa, jotka voidaan järjestää korona-aikanakin hotellissa turvallisesti”, Karjalainen kiteyttää.

Suomessa Scandicin hotelleja löytyy 30 paikkakunnalta. Ketjun laajuus palvelee Tapahtumastudion toimintaa. Eri kaupunkien kokouspaikat ja etäosallistujat voidaan yhdistää ja lähettää ristiin Woltti Groupin vuosien kokemuksen ja Scandicin laadukkaiden tilojen avulla.

Kaipaatko apua hybriditapahtumien suunnitteluun ja tuotantoon? Ota yhteyttä jarkko.kivikoski@wolttigroup.fi

Lisää artikkeleita

Virtuaaliset tapahtumat ja digitaalisuus

Videot ja muut digitaaliset sisällöt ovat hyviä välineitä vaikuttaa tunteisiin. Autamme asiakkaitamme tärkeiden viestien kiteyttämisessä, havainnollistamisessa ja tarinallistamisessa.
Studio33 Vallilassa on virtuaalisten tapahtumien tuotantostudio

Studio 33 – virtuaalisten tapahtumien tuotantostudio

Studio 33 on huippuammattilaisten operoima virtuaalisten tapahtumien tuotantostudio. Haluatko tapahtumastasi inspiroivan, innostavan ja yhteisöllisen? Studio 33 on Woltti Groupin huippuammattilaisten…

Virtuaaliset tapahtumat rakentavat yhteisöllisyyttä

Yritystapahtumien exit on ajankohtainen nyt 

Jos kohderyhmä on tärkeä, ei kannata jäädä odottamaan parempaa aikaa kohtaamiselle. Kun tapaamiset ovat säännöllisiä, on suhde paremmassa kunnossa sitten,…

Studiosta lähetetty virtuaalitapahtuma tuo ohjelmaan yllätyksellisyyttä

Koukuta osallistujat mukaan digitapahtumaan

Onnistunut virtuaalitapahtuma antaa osallistujilleen energiaa, inspiroi ja rakentaa yhteisöllisyyttä. Kun virtuaalinen tapahtuma päättyy, ihmisten on jäätävä haluamaan seuraavaa jaksoa. Digitapahtumista…

Sisältö on virtuaalisen tapahtuman tärkein asia

Digitaalisen tapahtuman arvo syntyy sisällöstä

Virtuaalisen tapahtuman tehtävä on irrottaa ihmiset digitaalisen arjen etäkokousrumbasta. Siksi tavallisimmat videoneuvottelualustat eivät aina ole paras valinta elämyksellisen digitapahtuman luomiseen….

Yritystapahtumat vuonna 2021

Yritystapahtumat vuonna 2021

Mitä tapahtuu sidosryhmätapahtumille, messuille ja sisäisille tapahtumille vuonna 2021? Woltti Groupin toimitusjohtaja Jyrki Aittola katsoo kristallipalloon. Vuoden 2021 alkaessa koronarokotukset…

SPR yleiskokous 2020

SPR:n yleiskokous yhdisti 11 paikkakuntaa virtuaalisesti

Punaisen Ristin yleiskokous laittoi luovuuden ja tekniikan koetukselle: yhdistimme yksitoista paikkakuntaa reaaliaikaisesti kahdella kielellä. Syksyn alussa törmäsimme asiakkaamme Suomen Punaisen…

Virtuaalimessut

Liidejä ja diilejä virtuaalimessuilta

Virtuaalimessut yhdistävät yrityksen ja asiakkaat paikasta riippumatta. Korona-ajan hätäapuna alkanut digitaalinen läsnäolo muuttuu tärkeäksi verkkonäkyvyyden työkaluksi. Pandemia on luonut moneen…

sisäinen henkilöstötapahtuma

Sisäinen virtuaalitapahtuma nostattaa fiilistä

Etätöiden aikana yrityksen sisäinen viestintä on tärkeämpää kuin koskaan. Virtuaaliset HR-tapahtumat luovat fyysisen etäisyyden aikaan henkistä läheisyyttä.  Etätyö voi olla…

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme