CRM – miksi sen pitäisi olla tylsää?

Asiakas: Salesforce
Tapahtuma: World Tour Essentials Helsinki
Aika: 3.6.2024
Paikka: Musiikkitalo, Helsinki
Kesäkuussa 2024 Wolttigroup muutti Helsingin Musiikkitalon Salesforcen teemapuistoksi. Loistava konsepti vaatii loistavan jalkautuksen.

Ovella oli vastassa Astro. Supikoira on yksi Salesforcen rakastetuimmista maskoteista, ja niitä on muitakin. Hahmoja, joita yritysjohtajat, myynnin ammattilaiset ja ohjelmistokehittäjät jonottavat halaamaan kuin lapset teemapuistossa.

Salesforce on CRM-alusta, jonka käyttäjät ja kehittäjät muodostavat teknologiayhteisön. He ovat salesblazereita ja ylpeitä siitä. Maskotit kuuluvat Trailheadiksi nimettyyn virtuaaliseen oppimisympäristöön. Siitä on kysymys myös tapahtumissa, joissa jaetaan kokemuksia ja opitaan toisilta.

Salesforcen markkinointikonsepti hakee vertaistaan. Se huipentuu vuosittain järjestettävissä kohtaamisissa, joista suurin, San Franciscoon rakennettava Dreamforce, kokoaa yhteen 40 000 ammattilaista. Kesäkuussa 2024 Wolttigroup jalkautti maailmankiertueen Helsinkiin.

”Paras ja vaikuttavin tapahtuma koko Pohjois-Euroopassa.”

–Ed Thompson, Market Strategist, Salesforce

Wolttigroup toi tapahtuman keskelle kaupunkia – pois messuhalleista ja perinteisistä tapahtumatiloista. Halusimme ja saimme Musiikkitalon, jonka vuokraamista on pidetty liki mahdottomana. Samalla visuaalisesti vahva konsepti yhdistettiin luontevasti musiikkiin. Avajaiskonsertin itseoikeutettuna kapellimestarina toimi Salesforcen AI-hahmo Einstein.Salesforcen tapahtuma on oppimatka paitsi myynnin ja asiakkuuksien ammattilaisille, myös markkinoinnin tekijöille. Jos joku osaa käyttää tapahtumia markkinoinnissa, Salesforce tekee sen hyvin.Tämä jos mikä haastaa ja inspiroi myös tapahtumatoimistoa. Jokaista yksityiskohtaa myöten rakennettu teemapuisto on heittämällä innostavin seminaari, jossa olemme olleet mukana. Ylöspanosta tuli visuaalisesti vaikuttava ja jotain muuta, mitä teknologiatapahtumalta voi odottaa.Salesforcen maailmassa teknisestä ja rationaalisesta asiasta tehdään ilottelevaa ja erilaista. Yritys tarjoaa alustan ja inspiroivan pelikentän. Asiakkaat ja kumppanit tekevät Salesforcesta sen mitä se on.Täysin poikkeava on myös tunne, jolla asiakkaat heittäytyvät mukaan teknologiayrityksen leikkiin. Musiikkitalossa tunnelma oli kuin herätyskokouksessa.Ilotulituksesta huolimatta tapahtuman tavoitteena ei ole tuottaa sirkushuveja, vaan kaupallisia tuloksia. Helsingin tapahtumaan osallistui 1700 ihmistä. Se tuotti Salesforcelle yli 1000 liidiä, joiden kaupallinen arvo mitataan miljoonaluokassa.

 

Jaa tämä sisältö: