Osallistavaa, innostavaa ja monipuolista. Kaikkea tätä on DNA MovieXperience.
Yksi brändi, monta kohderyhmää
Vuoden 2015 keväällä DNA lanseerasi brändiuudistuksensa koko henkilökunnalle. Aikataulu oli tiukka ja lanseeraukselle asetti oman haastensa se, että kohderyhmiä oli kolme hyvin erilaista käsittäen lähestulkoon 2500 työntekijää ympäri Suomea. Tavoitteena oli saada henkilökunta aidosti innostumaan DNA-brändin strategiasta ja uudistuksesta, sekä miettimään miten he vaikuttavat itse omaan työhönsä.
Oman elämänsä elokuvatähti
Brändiuudistuksen jalkauttamista ja henkilökunnan koulutusta varten kehitettiin DNA MovieXperience -konsepti. Konseptin tavoitteena oli tehdä brändin strategiasta konkreettisempi työntekijöille ja viestiä muutoksesta erilaisten tapahtumien ja digitaalisen median välityksellä.
Henkilökunta jaettiin noin kymmenen hengen ryhmiin ja jokainen ryhmä tuotti oman lyhytelokuvan, joka heidän mielestään kuvasi parhaiten uutta DNA brändiä. Elokuvien teossa jokainen pääsi kokemaan miten elokuvia tehdään ja miten onnistumisia saavutetaan yhteistyöllä muiden kanssa. Suunnittelemalla yhdessä elokuvien sisällön ja viestin, työntekijät pystyivät sisäistämään DNA:n strategian.
Osallistavaa ja palkitsevaa sisäistä viestintää
DNA:n henkilökunta pystyi katsomaan, kommentoimaan ja äänestämään elokuvia DNA:n sisäisissä sosiaalisen median kanavissa. Konsepti kulminoitui DNA MovieXperience gaalaan, jossa palkittiin parhaita roolisuorituksia. Tapahtuma striimattiin, jotta jokainen työntekijä pystyisi osallistumaan tapahtumaan. DNA liikkeiden oma konsepti käsitti viihteellisen DNA Hyvät ja huonot uutiset -ohjelmaosuuden ja DNA Call centerin henkilökuntaa haastettiin jakamaan kuvia ja videoita, joissa DNA näytteli osaansa ihmisten päivittäisessä elämässä. Kuvat ja videot jaettiin DNA:n sisäisissä sosiaalisen median kanavissa ja parhaimmiksi äänestetyt voittivat Elämä on -kokemuspalkinnon.