Suomalaisten lauantaihin kuuluu lotto ja sauna. Yhdistimme nämä kaksi asiaa Veikkauksen lottosaunassa, jossa oli lupa haaveilla.
Suomalaisten lauantaihin kuuluu lotto ja sauna
Loton tunnettuutta erityisesti nuorten keskuudessa haluttiin kasvattaa. Veikkauksen tavoitteena oli luoda kampanja, joka erottuu positiivisella tavalla suomalaisten keskuudessa ja saa osakseen hyvää näkyvyyttä. Konseptia lähdettiin rakentamaan taustaselvityksellä, mitkä asiat kuuluvat suomalaisten lauantai-päivään. Sauna nousi loton lisäksi kokemusten kärkeen. Tästä syntyi ajatus lottosaunasta, paikka jossa haaveilla lottovoiton suomista mahdollisuuksista. Se rakennettiin vanhaan merikonttiin, joka vietiin keskeiselle paikalle Turun aurajoen rannalle.
Kaikille avoin sauna
Sauna oli avoin kaikille ja siellä oli mahdollista käydä kuukauden ajan kolmena päivänä viikosta. Sauna oli käytännössä täynnä ihan kokoajan ja saunomisen kylkeen oli rakennettu erilaisia aktivointeja. Tapahtuma sai todella hyvän näkyvyyden ja huomioarvon sosiaalisessa mediassa. Kampanja toimii hyvänä esimerkkinä siitä, kuinka sosiaalisen median kampanja yhdistyy myönteiseen brändikokemukseen!