• Etusivu
  • Palvelut
  • Referenssit
  • Ideat
  • Ihmiset ja kulttuuri
  • Ota yhteyttä
  • Etusivu
  • Palvelut
  • Referenssit
  • Ideat
  • Ihmiset ja kulttuuri
  • Ota yhteyttä

Wärtsilä W25 – kaksi todellisuutta

Wärtsilän uuden W25-moottorin lanseeraus ajoittui pandemian jälkimaininkeihin. Kokemuksesta haluttiin vaikuttava myös niille, jotka eivät pääse paikalle.

Hampurissa järjestettävä SMM on maailman johtava merenkulkualan messutapahtuma. Vuonna 2022 siihen kohdistui valtavia odotuksia, mutta myös epävarmuutta. Pandemia oli muuttanut yritysten matkustuskäytäntöjä. Kuinka pysyvästi ja millä tavalla, oli arvoitus. 

Wärtsilä halusi varmistaa, että merenkulkualan päästötavoitteita tukevan W25-moottorin lanseerauksesta tulee vaikuttava kokemus myös niille asiakkaille, jotka eivät koskaan matkustaisi messuille. Näyttävän messuosaston ympärille rakennettiin hybridikokemus, jossa lanseeraustapahtumaan yhdistyi digitaalinen metaversumi. Virtuaalimaailmaan päädyttiin, koska lanseerauksesta haluttiin erottuva. Sen avulla tuote näyttäytyi houkuttelevana, ja osallistujien vuorovaikutus ja sitoutuminen nousivat uudelle tasolle.  

Wärtsilä W25 tapahtuma

Wolttigroupin kanssa toteutuksesta vastasi digituotantoyhtiö Movya. Kokonaisuus palkittiin kansainvälisen Eventex Award -kilpailun hybriditapahtuma ja virtuaalitapahtuma -kategorioissa. 

”Metaversumin kuolemaa koskevat raportit ovat suuresti liioiteltuja, sillä selainyhteensopivat 3D-virtuaalitilat lisäävät merkittävästi eläytymistä verkkokokemukseen. Virhe, jonka Mark Zuckerberg teki, oli panostaa ensisijaisesti VR-laseihin. Metaversumi ei niitä tarvitse.” –  Amos Ahola, Wärtsilä

Lopulta lanseeraukseen osallistui paikan päällä 2800 vierasta ja virtuaalisesti yli 3000 osallistujaa. Vaikka hybriditapahtumat syntyivät korona-ajan korvaushoitona, Wärtsilän lanseeraus osoittaa, että niiden avulla voidaan jatkossa saavuttaa uudenlaisia tavoitteita kustannustehokkaasti ja vaikuttavalla tavalla. Digitaaliset sisällöt jatkavat elämäänsä myös varsinaisen lanseeraustapahtuman jälkeen. 

Erottuva konsepti lisäsi itsessään lanseeraukseen kohdistunutta mielenkiintoa ja kolminkertaisti osallistujamäärän alkuperäisiin odotuksiin nähden. Uudenlainen alusta tuki Wärtsilän teknistä edelläkävijyyttä ja kestävän kehityksen tavoitteita. Yrityksen arvion mukaan virtuaalisen lanseerauksen hiilijalanjälki oli 90 % pienempi, ja tapahtuman tuotantokustannukset noin puolet vastaavan mittaluokan fyysiseen tapahtumaan verrattuna. 

Ota yhteyttä



    Lue lisää

    Virtuaalitapahtumat

    Virtuaalitapahtumassa osallistujat pitää saada liekitettyä mukaan tunnelmaan: innostumaan, osallistumaan, reagoimaan ja saada tunnereaktio aikaan.
    Referenssi
    Dubai Expo -maailmannäyttelyn paviljonki

    Expojen expo – Maailmannäyttelyn Suomi-päivä

    Kun puitteet ovat maailman suurimmat ja kaikki ovat paikalla, pienen maan pitää erottua sisällöllä. Dubain maailmannäyttelyn Suomi-päivä jätti vahvan jäljen.

    Referenssi
    Airbus messuosasto

    Ohittamaton Airbus

    Loimme Airbusille CCW 2022 -osaston, jota ei kertakaikkiaan voinut ohittaa.

    WOLTTIGROUP

    TEOLLISUUSKATU 33
    00510 HELSINKI
    FINLAND

    TEL +358 9 756 2710
    FAX +358 9 8775 5331

    Y-ID: 0713678-7

    • Etusivu
    • Palvelut
    • Referenssit
    • Ideat
    • Ihmiset ja kulttuuri
    • Ota yhteyttä

    LASKUTUSOSOITE

    NIMI: IDEA JA TUOTANTO WOLT OY
    VERKKOLASKUTUSOSOITE
    OVT-TUNNUS: 003707136787
    OPERAATTORI: APIX MESSAGING OY
    VÄLITTÄJÄN TUNNUS: 003723327487

    HUOM. DANSKE BANKIN, HANDELSBANKENIN, PAIKALLISOSUUSPANKKIEN JA SÄÄSTÖPANKKIEN ASIAKKAILLE VERKKOLASKUOSOITE: 003723327487 JA OPERAATTORITUNNUS: DABAFIHH

    MIKÄLI VERKKOLASKUJEN LÄHETYS EI OLE MAHDOLLISTA, MEILLE VOI LÄHETTÄÄ PDF-MUOTOISEN LASKUN SÄHKÖPOSTILLA OSOITTEESEEN: LASKUTUS@WOLTTIGROUP.FI