Milleniaaleiksi kutsuttu sukupolvi alkaa olla jo nelikymppisiä. Heidän ja heitä nuorempien maailma on erilainen: läpinäkyvämpi, koskettavampi, sirpaleisempi ja digitaalisempi.

He etsivät oikeudenmukaisempia ja reilumpia tapoja kuluttaa ja elää. Milleniaalien vaikutus yritysten markkinointiviestintään on suuri.

Yksi iso muutos on siinä, että perinteinen yksisuuntainen väittäminen mainosten välityksellä toimii yhä huonommin ja huonommin. Erityisen huonosti se toimii silloin kun väittämillä ei ole katetta. Läpinäkyvässä maailmassa vallan itselleen ottaneet kuluttajat paljastavat katteettomat väitteet hetkessä. Väittämillä markkinoivat yritykset jäävät helposti kiinni housut kintuissa ja yllättävät negatiivisesti.

Toisinkin voi tehdä: yllättää positiivisesti ja näyttää väittämisen sijaan. Näyttäminen ja relevanttien kokemusten tuottaminen luo kuluttajille positiivisia muistijälkiä, joiden avulla yritys erottuu kilpailijoistaan.

Synnytä positiivinen kierre

Positiivisten kohtaamisten luominen lisää suosittelijoiden määrää, vahvistaa asiakassuhdetta ja tekee siitä pysyvämpää. Kohtaamiset luovat jaettavaa sisältöä, jota yrityksen suosittelijat jakavat kavereilleen sosiaalisessa mediassa. Positiivinen kierre on alkanut.

Kun samalla brändi keskustelee ja ylläpitää suhteita rakentamiensa kokemusten sisällä, syntyy liidejä ja kauppoja, niin vaikutus liiketoimintaan on potentiaalisesti hyvin iso.

Miksi et näyttäisi väittämisten sijaan? Ota yhteyttä niin kerromme miten!