Näin yrityksesi tapahtuma onnistuu SuomiAreenalla

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma. Se on huikea mahdollisuus, mutta jos siellä haluaa erottautua, kannattaa omaan tapahtumaan satsata.

Lue Wolttigroupin Jukka Mäkelän vinkit, miten onnistut!

1. Järjestä keskustelutilaisuus, joka jää mieleen

SuomiAreenalla on joka vuosi lukuisia keskustelutilaisuuksia, joista suurin osa on perinteisiä paneelikeskusteluita. Jos haluat yrityksesi tilaisuuden erottuvan, satsaa kiinnostaviin esiintyjiin, mietittyyn ohjelmaan, osallistaviin elementteihin ja havainnollistaviin lisämateriaaleihin jälkityötä unohtamatta.

Ota karismaattisia keskustelijoita mukaan. Suuri osa yrityksistä ja järjestöistä ottaa keskustelijoiksi omia toimitusjohtajiaan ja puheenjohtajiaan. Yleisö innostuu kuitenkin eniten tunnetuista ja valovoimaisista puhujista. Keskusteluun kannattaa ottaa mukaan persoonia, joilta saa vastakkaisia mielipiteitä ja vauhdikkuutta keskusteluun. Yhdenmukainen hyminä ei anna kuuntelijalle mitään.

Osallista yleisöä. Yleisön osallistamiseen on paljon muitakin keinoja kuin puheenvuorojen antaminen mikrofonin kera. Panosta interaktiivisuuteen ja hyödynnä sosiaalista mediaa ja hastagejä. Anna keskustelun näkyä tapahtumalavojen screeneilla.

Käytä havainnollistavia välineitä. Isoille näytöille voi heijastaa aiheisiin liittyviä kiinnostavia kuvia, selkeitä taulukoita, lukuja ynnä muita graafisia elementtejä. Muutama harkittu ja hyvännäköinen kuva jo riittää.

Hoida myös jälkipeli. Hyvä keskustelutilaisuus kannattaa hyödyntää myös myöhemmin omilla verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa esimerkiksi videoklippeinä.

2. Rakenna yrityspaikka, jonka kohdalle pysähdytään

Kansalaistorin telttapaikat ja yrityspaikat ovat hyviä paikkoja esitellä toimintaa. Tärkeintä on saada ohikulkija pysähtymään juuri sinun yrityksesi paikalle. Ensivaikutelman tekemiseen on yleensä aikaa noin 10–30 sekuntia, joten kohtaamiseen kannattaa satsata.

Rakenna mietitty kokonaisuus. Yrityksen tai järjestön brändin pitää olla hyvin esillä yleisilmeestä aina pienimpiin yksityiskohtiin. Oli kyseessä sitten Kansalaistorin telttapaikka tai kokonaan omilla rakenteilla ja ilmeellä rakennettu yrityspaikka.

Satsaa kohtaamisiin ja kutsu osallistumaan. Tee yrityspaikastasi sellainen, että se mahdollistaa kohtaamiset ja keskustelut. Hyödynnä tekemisesi myös muissa medioissa.

3. Suunnittele asiakas- tai sidosryhmätilaisuus, jonne kaikki haluavat

SuomiAreena sijoittuu Porin superviikolle, jolloin kaupungissa on myös Pori Jazz -tapahtuma ja asuntomessut. Asiakkaasi ja sidosryhmäsi huomiosta ja ajasta kilpailee moni, mutta sen voi kääntää myös voitoksi.

Suunnittele aikataulu ja paikka fiksusti. Voit tehdä aamiais-, lounas- tai iltatilaisuuden sen mukaan, miten se sopii kohderyhmäsi muihin menoihin. Vältä tilaisuuksien sijoittamista päällekkäin suosionsa jo vakiinnuttaneiden tapahtumien kanssa.

Porin Jazzin konsertit ja Asuntomessujen tarjonta kannattaa myös huomioida oman tilaisuuden suunnittelussa, synkronoinnille on paljon mahdollisuuksia.

Kutsu ajoissa ja monikanavaisesti. Tehokkainta on soittaa ja varmistaa, että kutsu on mennyt perille.

Satsaa tunnelmaan. SuomiAreena on loma-aikana ja Porissa on festivaalitunnelma. Sama rento ja hauska tunnelma toimii myös asiakastilaisuuksissa. Poriin tullaan keskustelemaan ja viihtymään.

Woltti Groupilla on vuosien kokemus SuomiAreenan ja Pori Jazzin tapahtumien järjestämisestä. Tunnemme hyvin Porin mahdollisuudet sekä rajoitukset ja olemme ensi kesänäkin Porissa isolla tiimillä. Voimme auttaa paikan päällä pienissä yksittäisissä käytännön asioissa tai kokonaisvaltaisessa tapahtumatoteutuksessa. Kysy lisää: jukka.makela@wolttigroup.fi

Lisää artikkeleita

Virtuaaliset tapahtumat rakentavat yhteisöllisyyttä

Yritystapahtumien exit on ajankohtainen nyt 

Jos kohderyhmä on tärkeä, ei kannata jäädä odottamaan parempaa aikaa kohtaamiselle. Kun tapaamiset ovat säännöllisiä, on suhde paremmassa kunnossa sitten,…

Studiosta lähetetty virtuaalitapahtuma tuo ohjelmaan yllätyksellisyyttä

Koukuta osallistujat mukaan digitapahtumaan

Onnistunut virtuaalitapahtuma antaa osallistujilleen energiaa, inspiroi ja rakentaa yhteisöllisyyttä. Kun virtuaalinen tapahtuma päättyy, ihmisten on jäätävä haluamaan seuraavaa jaksoa. Digitapahtumista…

Sisältö on virtuaalisen tapahtuman tärkein asia

Digitaalisen tapahtuman arvo syntyy sisällöstä

Virtuaalisen tapahtuman tehtävä on irrottaa ihmiset digitaalisen arjen etäkokousrumbasta. Siksi tavallisimmat videoneuvottelualustat eivät aina ole paras valinta elämyksellisen digitapahtuman luomiseen….

Yritystapahtumat vuonna 2021

Yritystapahtumat vuonna 2021

Mitä tapahtuu sidosryhmätapahtumille, messuille ja sisäisille tapahtumille vuonna 2021? Woltti Groupin toimitusjohtaja Jyrki Aittola katsoo kristallipalloon. Vuoden 2021 alkaessa koronarokotukset…

hybriditapahtuma Scandicin Tapahtumastudiolla

Wow! Virtuaalitapahtuma voi olla mukava myös esiintyjille

Woltti Groupin ja hotelliketju Scandicin yhteistyö nostaa osallistujien ja esiintyjien mukavuuden hybriditapahtumissa uudelle tasolle. Yritysten sisäisten ja sidosryhmille suunnattujen tapahtumien…

SPR yleiskokous 2020

SPR:n yleiskokous yhdisti 11 paikkakuntaa virtuaalisesti

Punaisen Ristin yleiskokous laittoi luovuuden ja tekniikan koetukselle: yhdistimme yksitoista paikkakuntaa reaaliaikaisesti kahdella kielellä. Syksyn alussa törmäsimme asiakkaamme Suomen Punaisen…

Virtuaalimessut

Liidejä ja diilejä virtuaalimessuilta

Virtuaalimessut yhdistävät yrityksen ja asiakkaat paikasta riippumatta. Korona-ajan hätäapuna alkanut digitaalinen läsnäolo muuttuu tärkeäksi verkkonäkyvyyden työkaluksi. Pandemia on luonut moneen…

sisäinen henkilöstötapahtuma

Sisäinen virtuaalitapahtuma nostattaa fiilistä

Etätöiden aikana yrityksen sisäinen viestintä on tärkeämpää kuin koskaan. Virtuaaliset HR-tapahtumat luovat fyysisen etäisyyden aikaan henkistä läheisyyttä.  Etätyö voi olla…

After partyt voi järjestää virtuaalisestikin

Virtuaaliset löylyt ITS Finlandin virtuaalikongressissa

Korona loi virtuaalikongresseille nopeasti tarpeen, kysynnän ja tarjonnan.Virtuaalinen elämys syntyy siitä, että vieras voi osallistua kuin paikan päällä. Ihmissuhteet ja…

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme