DNA:n iPhone 5 -puhelimen myyntilanseeraus ylsi ainoana suomalaistyönä mukaan loppukilpailuun kisaamaan tämän vuoden European Best Event Awards -palkinnosta.

Arvostettu EuBEA on Euroopan laajuinen parhaita tapahtumamarkkinoinnin toimenpiteitä palkitseva kilpailu, jonka viimeiseen vaiheeseen markkinointialan huipuista koostuva raati ei liene aiemmin valinnut suomalaisyrityksiä.

DNA toi uuden iPhone 5 -älypuhelimen myyntiin Helsingissä 27. syyskuuta 2012, jolloin Michael Monroe heitti yllätyskeikan Esplanadin lavalla.

”Halusimme juhlistaa asiakkaidemme kanssa iPhone5 Suomen myynnin aloitusta. DNA:n tapaan toteutus oli erottuva, rohkea ja ihmisiä palveleva. Lopputulos oli erittäin onnistunut kaikilla mittareilla” tiivistää Kati Riikonen, DNA:n Kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja.

Lanseerauksen pääsuunnittelija ja toteuttaja oli Wolttigroup. ”Työmme erottui joukosta siinä, että saimme suhteellisen pienellä budjetilla poikkeuksellisen paljon ansaittua huomiota ja julkisuutta niin sosiaalisessa mediassa kuin tiedotusvälineissä. Ennakkoluuloton asiakas tarttui rohkeaan ideaan”, Wolttigroupin Business Director  Jarkko Kivikoski kuvailee.

Käytännössä rock-keikka ymmärrettiin visualisoida DNA:n esiintymislavaksi, joka lavastettiin puhelimen näytön näköiseksi. Tieto yllätyskeikasta ja muuta sisältöä myös vuodettiin sosiaaliseen mediaan. Tapahtuma saavutti erinomaisen näkyvyyden mediassa ja antoi räjähtävän lähdön myynnille.