Näin myyt tapahtuman yrityksesi sisällä

Hei, järjestetään kiva tapahtuma, jossa on paljon wow-elementtejä!

Tällainen ei enää riitä yritystapahtuman perusteluksi. Tapahtumat pitää nähdä erityisesti muutoksen johtamisen ja toiminnan aikaansaamisen välineenä. Siksi niiltä vaaditaan neljää asiaa: ”Tavoitteellisuus, tuloksellisuus, innostavuus ja helppous”, luettelee Business Director Jarkko Kivikoski Woltti Groupilta.

”Tapahtumalle pitää antaa aina merkitys, onnistuminen syntyy tavoitteellistamisesta. Pitää perustella, mitä tai millaista muutosta tapahtumalla halutaan saadaan aikaan.”

Sitoudu tuloksiin

Tapahtuman sisäistä myymistä helpottaa se, että kaikki suunnitellaan tuloslähtöisesti. Budjetoidessa pitää näyttää, mitä ollaan saamassa aikaiseksi. Tuloksista pitää tehdä myös näkyviä. ”Sitoudutaan jo alussa siihen, että seurataan aikaansaannokset loppuun asti – olivat tulokset sitten hyviä tai huonoja”, Kivikoski sanoo.

Tuloksellisuuden ja tavoitteellisuuden lisäksi täytyy pitää mielessä innostaminen. ”Eivät ihmiset sitoudu vain faktoihin, vaan myös tunteisiin – ja aina ensin tunteisiin.”

Innostamisessa suomalaisilla on vielä oppimista. ”Kansainväliset huippujohtajat, esimerkiksi Elon Musk, ovat todella hyviä esiintymään ja innostamaan. Eivät he osaa välttämättä subtanssia muita syvemmin, mutta heillä on kyky saada ihmiset puolellleen.”

Ota kaikki mukaan

Tapahtuman sisäisen myynnin valttikortti on myös helppous, Kivikoski muistuttaa. ”Sen sijaan että korostetaan järjestämisen vaivoja, korostetaan sitä, että tehdään vaikuttavaa juttuja, jossa kaikki voivat jeesata. Kerrotaan selkeästi mitä keltäkin vaaditaan: ’toimittakaa meille nämä asiat ja nämä sisällöt, myynti ja markkinointi hoitaa nämä’.”

Tapahtuman sisäisessä myymisessä talousosasto ei ole suurin kanto kaskessa. ”Jos asiat on valmisteltu hyvin, ei talousosasto tai mikään muukaan organisaation osa ole jarruna. Suurin jarru on yrityksen vanha kulttuuri ja vanhojen tapojen muuttaminen.”

Jos haluat kuulla enemmän miten yritystapahtuman järjestäminen perustellaan, ota yhteyttä: Jarkko Kivikoski

Lisää artikkeleita

SPR yleiskokous 2020

SPR:n yleiskokous yhdisti 11 paikkakuntaa virtuaalisesti

Punaisen Ristin yleiskokous laittoi luovuuden ja tekniikan koetukselle: yhdistimme yksitoista paikkakuntaa reaaliaikaisesti kahdella kielellä. Syksyn alussa törmäsimme asiakkaamme Suomen Punaisen…

Virtuaalimessut

Liidejä ja diilejä virtuaalimessuilta

Virtuaalimessut yhdistävät yrityksen ja asiakkaat paikasta riippumatta. Korona-ajan hätäapuna alkanut digitaalinen läsnäolo muuttuu tärkeäksi verkkonäkyvyyden työkaluksi. Pandemia on luonut moneen…

sisäinen henkilöstötapahtuma

Sisäinen virtuaalitapahtuma nostattaa fiilistä

Etätöiden aikana yrityksen sisäinen viestintä on tärkeämpää kuin koskaan. Virtuaaliset HR-tapahtumat luovat fyysisen etäisyyden aikaan henkistä läheisyyttä.  Etätyö voi olla…

After partyt voi järjestää virtuaalisestikin

Virtuaaliset löylyt ITS Finlandin virtuaalikongressissa

Korona loi virtuaalikongresseille nopeasti tarpeen, kysynnän ja tarjonnan.Virtuaalinen elämys syntyy siitä, että vieras voi osallistua kuin paikan päällä. Ihmissuhteet ja…

Digitapahtumien välineitä

Vaikuttavan digitapahtuman anatomia 

Digitaalista tapahtumapaikkaa ei valita tekniikka edellä vaan tavoitteet ja vaikuttavuus mielessä.  Kun puhutaan verkon yli ja virtuaalisesti tehtävistä tapahtumista, puhe…

Virusturvallisissa tapahtumissa olennaista on huolellinen ennakkosuunnittelu

Miten järjestetään koronaturvallinen tapahtuma?

Virusturvallinen tapahtuma järjestetään huomioimalla suunnittelussa tarkasti turvallisuusnäkökulmat ennen ja jälkeen tapahtuman sekä itse tapahtumassa. Oleellista on läpinäkyvyys viestinnässä ja huolellinen…

Tapahtumien järjestäminen digitaalisesti

Vinkit onnistuneen online-tapahtuman järjestämiseen

Virtuaalitapahtuma, webinaari, striimaus vai etäkokouksen fasilitointi? Erilaisia etäratkaisuja on hyödynnetty jo vuosia tapahtumissa. Lue, millaisia vaihtoehtoja fyysisen tapahtuman järjestämiselle on…

Messut ulkomailla

Messut ulkomailla

Ulkomailla järjestettäville messuille osallistuminen on arvokas investointi, joka oikein suunniteltuna on oivallinen tapa tavata tärkeitä ihmisiä. Toiveissa uudet markkinat tai…

Tila on osa elämystä

Tila on osa elämystä

Rohkeus ja kohderyhmän saappaisiin hyppääminen ovat avain uudenlaisten elämysten tuottamiselle. Tila on voimakas tapa vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen. Se luo ihmisten…

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme