Yrityksiltä odotetaan nyt vastuullisuutta ja kannanottoja yhteiskunnalliseen keskusteluun. SuomiAreena heinäkuussa on erinomainen tilaisuus tähän.
SuomiAreena kutsuu yrityksiä mukaan kesän suurimpaan yhteiskunnalliseen festivaaliin ja herättelee yrityksiä kertomaan, millaisia tekoja ne tekevät yhteisten asioiden eteen. Yksikään vakavasti yritysvastuun ottava yritys ei voi enää olla ottamatta osaa yhteiskunnalliseen keskusteluun. Yrityksiä suorastaan vaaditaan ottamaan kantaa yhteiskunnallisiin aiheisiin.
Niin työntekijät kuin asiakkaat odottavat, että yritykset osallistuvat yhteiskunnalliset ongelmien ratkaisemiseen. Parin viime vuoden aikana yrityksiä onkin herätelty yritysaktivismiin, joka on koko ajan voimistuva yritysvastuun muoto. Tällä tarkoitetaan sitä, että yritys ottaa kantaa ja tekee tekoja, jotka kytkeytyvät ajankohtaiseen yhteiskunnalliseen keskusteluun esimerkiksi liittyen rasismiin, tasa-arvoon, ilmastonmuutokseen – ja nyt viimeksi sotaan Ukrainassa.
SuomiAreena on erinomainen paikka paitsi kertoa, miten yritys osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun, myös kuulla muilta, miten he sen tekevät, mitä ovat oppineet ja miten välttää virheitä. Keskusteluissa on mukana niin politiikan päättäjiä, kansalaisvaikuttajia, yrittäjiä, opiskelijoita, kokemusasintuntijoita, taiteilijoita, urheilijoita kuin oppilaitoksia ja järjestöjä.
Yritysaktivismia rakentavasti ja vastuullisesti
Yritysaktivismia tutkinut LUT-yliopiston tutkijatohtori Laura Olkkonen on Talk-verkkolehdessä kertonut, että jos yritys haluaa nykyaikana kilpailla asiakkaista ja työntekijöistä, neutraalina kantaa ottamattomana on hankala olla. Tutkimuksissa on havaittu, että yritysaktivismi tekee yrityksestä työntekijöille kiinnostavan silloinkin, kun työntekijä ei ole samaa mieltä yrityksen kannanottojen kanssa.
Toisaalta yrityksen ei kannata lähteä ajamaan asioita, joiden takana se ei oikeasti seiso. Yritysaktivismissa on aina riskinsä, jos siihen lähtee liian köykäisesti.
Meillä Wolttigroupissa on monivuotinen kokemus siitä, miten osallistua SuomiAreenan tapahtumiin ja yhteiskunnalliseen keskusteluun positiivisella, rakentavalla ja vaikuttavalla tavalla. Juuri nyt on oikea aika suunnitella ja miettiä ensin kesän yhteiskunnallista keskustelua.
Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä paras tapa, miten SuomiAreenan yhteiskunnallisessa keskustelussa kannattaa näkyä ja toimia!
Ota meihin yhteyttä
Jätä yhteystietosi oheisella lomakkeella. Asiantuntijamme on teihin yhteydessä ja voitte keskustella tarkemmin erilaisten tapahtumien järjestämisestä.
Lisää artikkeleita
Tapahtumien kutsuprosessi joka tuo tuloksia!
Massapostituksilla, löysillä lupauksilla ja me-ajattelulla yritystapahtumat kärsivät osallistujakadosta. Wolttigroupin nelivaiheisen kutsuprosessin avulla tapahtumiin saadaan osallistumaan oikeat ihmiset. Elämme aikakautta, jolla Helsingin Sanomien etusivu tai suosikkiohjelman…
Rohkeasti markkinoita valtaamaan – Mitä on tapahtumamarkkinointi 2023?
Mihin tapahtumamarkkinointi on menossa vuonna 2023? Mitä olemme oppineet koronapandemiasta ja miten tapahtuma-ala muuttuu? Toimivatko virtuaalitapahtumat edelleen? Kysymyksiä, joihin Wolttigroupin Jyrki Aittola vastaa. Vuosi 2022…