Sisäiset tapahtumat ovat erityisesti muutoksen johtamisen ja toiminnan aikaansaamisen väline.
Hei, järjestetään kiva tapahtuma, jossa on paljon wow-elementtejä! Tällainen ei enää riitä yritystapahtuman perusteluksi. Tapahtumat pitää nähdä erityisesti muutoksen johtamisen ja toiminnan aikaansaamisen välineenä. Siksi niiltä vaaditaan neljää asiaa: ”Tavoitteellisuus, tuloksellisuus, innostavuus ja helppous”, luettelee Business Director Jarkko Kivikoski Wolttigroupilta.
”Tapahtumalle pitää antaa aina merkitys, onnistuminen syntyy tavoitteellistamisesta. Pitää perustella, mitä tai millaista muutosta tapahtumalla halutaan saadaan aikaan.”
Sitoudu tuloksiin
Tapahtuman sisäistä myymistä helpottaa se, että kaikki suunnitellaan tuloslähtöisesti. Budjetoidessa pitää näyttää, mitä ollaan saamassa aikaiseksi. Tuloksista pitää tehdä myös näkyviä. ”Sitoudutaan jo alussa siihen, että seurataan aikaansaannokset loppuun asti – olivat tulokset sitten hyviä tai huonoja”, Kivikoski sanoo.
Tuloksellisuuden ja tavoitteellisuuden lisäksi täytyy pitää mielessä innostaminen. ”Eivät ihmiset sitoudu vain faktoihin, vaan myös tunteisiin – ja aina ensin tunteisiin.”
Innostamisessa suomalaisilla on vielä oppimista. ”Kansainväliset huippujohtajat, esimerkiksi Elon Musk, ovat todella hyviä esiintymään ja innostamaan. Eivät he osaa välttämättä subtanssia muita syvemmin, mutta heillä on kyky saada ihmiset puolellleen.”
Ota kaikki mukaan
Tapahtuman sisäisen myynnin valttikortti on myös helppous, Kivikoski muistuttaa. ”Sen sijaan että korostetaan järjestämisen vaivoja, korostetaan sitä, että tehdään vaikuttavaa juttuja, jossa kaikki voivat jeesata. Kerrotaan selkeästi mitä keltäkin vaaditaan: ’toimittakaa meille nämä asiat ja nämä sisällöt, myynti ja markkinointi hoitaa nämä’.”
Tapahtuman sisäisessä myymisessä talousosasto ei ole suurin kanto kaskessa. ”Jos asiat on valmisteltu hyvin, ei talousosasto tai mikään muukaan organisaation osa ole jarruna. Suurin jarru on yrityksen vanha kulttuuri ja vanhojen tapojen muuttaminen.”
Jos haluat kuulla enemmän miten yritystapahtuman järjestäminen perustellaan, ota yhteyttä!
Ota meihin yhteyttä
Jätä yhteystietosi oheisella lomakkeella. Asiantuntijamme on teihin yhteydessä ja voitte keskustella tarkemmin erilaisten tapahtumien järjestämisestä.
Lisää artikkeleita
Tapahtumien kutsuprosessi joka tuo tuloksia!
Massapostituksilla, löysillä lupauksilla ja me-ajattelulla yritystapahtumat kärsivät osallistujakadosta. Wolttigroupin nelivaiheisen kutsuprosessin avulla tapahtumiin saadaan osallistumaan oikeat ihmiset. Elämme aikakautta, jolla Helsingin Sanomien etusivu tai suosikkiohjelman…
Rohkeasti markkinoita valtaamaan – Mitä on tapahtumamarkkinointi 2023?
Mihin tapahtumamarkkinointi on menossa vuonna 2023? Mitä olemme oppineet koronapandemiasta ja miten tapahtuma-ala muuttuu? Toimivatko virtuaalitapahtumat edelleen? Kysymyksiä, joihin Wolttigroupin Jyrki Aittola vastaa. Vuosi 2022…