Virtuaalitapahtumat ovat jääneet uutena muotona perinteisten tapahtumien rinnalle, koska niiden avulla voi tavoittaa moninkertaisen määrän ihmisiä, sijainnista riippumatta. Tv-tuotannon tasoisena tehty laadukas virtuaalitapahtuma on mainio keino rakentaa brändiä.
Moni kuvitteli, että virtuaalitapahtumat jäivät korona-ajan korvaushoitona historiaan. Toisin on käynyt. On tilanteita, joihin virtuaaliset tapahtumat sopivat erinomaisesti. Virtuaalitapahtumat ovatkin muuttaneet pysyvästi tapaa, jolla kohtaamme toisemme.
Tapahtumien tuottaminen tv-tuotannon laatuisena yleistyy erityisesti informaation jakamisessa ja kouluttamisessa. Wolttigroupin broadcasting-tasoisessa Studio 33:ssa syntyvät laadukkaat tuotannot, koulutukset ja uudenlaiset virtuaalitapahtumat.
“Eräs studiotamme käyttävä yritys kysyi asiakkailtaan palautetta. Asiakkaat sanoivat, että livetapahtumia kaivataan, mutta pitäkää ehdottomasti uudenlaiset virtuaaliset koulutukset, joita olemme Studio 33:ssa tehneet”, Roy-Petri Pashur kertoo.
Tv-tuotannon yhdistäminen virtuaalisiin koulutukseen on tehokas tapa järjestää monenlaisia koulutuksia sekä tuotelanseerauksia myyjille ja jälleenmyyjille.
“Esimerkiksi tuotelanseerauksessa saadaan tuotetieto ja tuotteen peruskoulutus kaikille samaan aikaani ympäri maailmaa.”
Yhtenä uutena genrenä on tehdä television ajankohtaisohjelmien tyyppinen live-lähetysten sarja halutulle kohderyhmälle organisaatiolle tärkeästä teemasta kuten yritysvastuusta, kestävästä kehityksestä tai hybridityöstä.
Toinen nouseva trendi on podcast-tyyppinen teemoitettu ja asiantuntijavierailla toteutettu ohjelmasarjatuotanto, jonka osat voidaan lähettää ajastetusti haluttuina ajankohtina.
“Lopputulos on kuin perinteinen videocast mutta laadukkaampana television tyylisenä sisältönä”, Pashur kertoo.
Kansainväliset yritykset käyttävät Studio 33:a tai muita vastaavia laadukkaita studiota sisäisessä viestinnässä, kun yritykselle tärkeä viesti pitää saada eri puolilla maailmaa eri aikavyöhykkeillä lähetettyä saman vuorokauden aikana.
Kaupungin paras studio helpottaa laadukkaiden sisältöjen tuotantoa
“Täällä on tv-studiovalaistus tapahtumatuotantovalaistuksen sijaan. Näin kuva näyttää paljon paremmalta, ihan kuin missä tahansa television keskusteluohjelmassa, “ Roy-Petri Pashur esittelee Wolttigroupin Studio 33:a. “Isoihin taustasceereneihin ja vihreään seinään saa lisättyä haluttua kuvaa, videota ja grafiikkaa ihan kuin missä tahansa tv-tuotannossa.”
Studio 33 on syntynyt tv-tuotantoja tehneiden ammattilaisten toteuttamana, mikä näkyy niin laadussa kuin asiakkaiden kommenteissa.
“Erityisesti esiintyjät ovat kertoneet, että heillä on rauhallinen olo miettiä mitä sanoa ja keskittyä omaan sisältöön. Tekniikka toimii intuitiivisesti ja screeneistä esiintyjät näkevät koko ajan tilanteen ja ajankäytön, mikä tekee studion käytön esiintyjille helpoksi. Tämä näkyy laadukkaampana lopputuloksena”, Pashur kertoo.
Viihdettä ja musiikkia kuin televisiossa
Kun virtuaalitapahtuman studiossa pystyy tekemään tv-tuotantoja, se luo uusia mahdollisuuksia viihteen hyödyntämiseen tapahtumissa. Studio 33:n isoihin tiloihin mahtuu samaan aikaan niin puhetta kuin jopa kuuden hengen bändikin soittamaan. “Usein mukana on DJ soittamassa musiikkia ennen tapahtumaa ja tapahtuman tauoilla.”
Studio 33 yhdistää tv-tuotannoista tutut ratkaisut verkkolähetyksen mahdollisuuksiin ja digitaaliseen vuorovaikutukseen.
“Lähetykset toteutetaan vuorovaikutteisen alustan kautta. Alusta voidaan tehdä graafisesti asiakkaan ilmeellä ja sen interaktiivisia palveluja, kuten chattia, äänestysintegraatiota, some-kuvaseinää ja keskusteluhuoneita, voidaan hyödyntää ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana sekä tapahtuman jälkeen. Interaktiivisuus on mukana oikeastaan jokaisessa Studio 33:ssa tehdyssä tapahtumassa”, Pashur kertoo.
Studio 33 on Wolttigroupin huippuammattilaisten operoima virtuaalisten tapahtumien tuotantostudio hyvien yhteyksien päässä Vallila33 Business Parkin tiloissa (Teollisuuskatu 33 Helsinki). Studio palvelee alkuideoinnista valmiiseen lähetykseen. Yhdistämme TV-tuotannoista tutut ratkaisut verkkolähetyksen mahdollisuuksiin. Innostamme katsojat osallistumaan, vaikutamme ja luomme uudenlaista viestintää. Kiinnostaako tutustua uudenlaiseen tv-tuotannon tasoiseen tapahtumaformaattiin? Ota yhteyttä ja kerromme lisää.
Ota meihin yhteyttä
Jätä yhteystietosi oheisella lomakkeella. Asiantuntijamme on teihin yhteydessä ja voitte keskustella tarkemmin erilaisten tapahtumien järjestämisestä.
Lisää artikkeleita
Tapahtumien kutsuprosessi joka tuo tuloksia!
Massapostituksilla, löysillä lupauksilla ja me-ajattelulla yritystapahtumat kärsivät osallistujakadosta. Wolttigroupin nelivaiheisen kutsuprosessin avulla tapahtumiin saadaan osallistumaan oikeat ihmiset. Elämme aikakautta, jolla Helsingin Sanomien etusivu tai suosikkiohjelman…
Rohkeasti markkinoita valtaamaan – Mitä on tapahtumamarkkinointi 2023?
Mihin tapahtumamarkkinointi on menossa vuonna 2023? Mitä olemme oppineet koronapandemiasta ja miten tapahtuma-ala muuttuu? Toimivatko virtuaalitapahtumat edelleen? Kysymyksiä, joihin Wolttigroupin Jyrki Aittola vastaa. Vuosi 2022…