Messuilla jokainen yritys pyrkii näyttäytymään visuaalisesti tyylikkäällä, houkuttelevalla ja näyttävällä osastolla. Iso ja huomiota herättävä osasto kyllä huomataan, mutta yksin se ei muistijälkeä saa aikaan. Eikä kaikilla messuille osallistuvilla yrityksillä edes ole mahdollisuutta rakentaa suuria ja hienoja osastoja.
Muistijäljen ja erottautumisen kannalta on onneksi olemassa muitakin tapoja kuin näyttävä osasto. Koska messuilla kilpailu erottautumisesta on kovaa, näyttävän osaston lisäksi kannattaa panostaa sisältöihin.
Erottautuminen kannattaa muuttaa suhteenrakentamiseksi. Millä asioilla vieras saadaan houkuteltua tutustumaan yrityksen tuotteisiin ja palveluihin? Mitä toiminnallisuuksia messuosastolle voidaan rakentaa, jotta vieraat rohkaistuvat tutustumaan, kokeilemaan ja keskustelemaan? Millä sisällöllisillä ja toiminnallisilla tavoilla voidaan yllättää positiivisesti, herättää innostusta ja synnyttää mielenkiintoa?
Messut on oiva paikka synnyttää yrityksen ja asiakkaan välistä dialogia ja parhaiten dialogi syntyy kiinnostavan sisällön parissa.
Myynnillinen innostus messuilla syntyy siitä, että oikeanlaisilla ja muista erottuvilla ja tunteisiin vaikuttavilla sisällöillä saadaan kiinni haluttu kohderyhmä.
Haluatko kuulla enemmän millaiset sisällöt ovat messuilla onnistuneet ja millaisia kysymyksiä kannattaa kysyä messujen suunnittelun yhteydessä? Ota yhteyttä jyrki.aittola@wolttigroup.fi
Ota meihin yhteyttä
Jätä yhteystietosi oheisella lomakkeella. Asiantuntijamme on teihin yhteydessä ja voitte keskustella tarkemmin erilaisten tapahtumien järjestämisestä.
Lisää artikkeleita

Vastuullinen yritys osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun
Yrityksiltä odotetaan nyt vastuullisuutta ja kannanottoja yhteiskunnalliseen keskusteluun. SuomiAreena heinäkuussa on erinomainen tilaisuus tähän. SuomiAreena kutsuu yrityksiä mukaan kesän suurimpaan yhteiskunnalliseen festivaaliin ja herättelee yrityksiä…

Suomalaiset saivat Dubain maailmannäyttelyn yleisön liekkeihin
“Maailmannäyttely on aivan ainutlaatuinen ja ikimuistoinen tapahtuma. Ei ole toista vastaavanlaista olemassa”, Wolttigroupin tuottaja Martina Haglund hehkuttaa. Wolttigroup toteutti Business Finlandin kumppanina Dubain maailmannäyttelyssä Suomi-päivän…

Tunteiden liekittäminen on avain onnistuneisiin tapahtumiin
Osallistujan näkökulman huomioiminen ja tunnekokemuksen suunnitteleminen on aiempaakin tärkeämpää tapahtumien onnistumiselle. Inspiroimiseen, tutustumiseen ja yhteisöllisyyden rakentamiseen tarvitaan tunteiden herättämistä. Työelämä on muuttunut pysyvästi. Hybridityöstä, etä-…