Miksi virtuaalitapahtuma sopii hyvin livetapahtumien ja digimarkkinoinnin välimaastoon? Miten tapahtuma saadaan onnistumaan virtuaalisesti?
Wolttigroupin virtuaalitapahtumien tuotantostudiossa on vilkasta. Studio 33:ssa tuotetaan viikoittain useita innostavia, inspiroivia ja yhteisöllisiä virtuaalisia tapahtumia. Yksin viime vuonna Studio 33:ssa tuotettiin yli 200 virtuaalitapahtumaa. Mitä niiden onnistumisista on opittu, Wolttigroupin toimitusjohtaja, Jyrki Aittola?
“Virtuaalitapahtumat ovat selkeästi löytäneet oman roolinsa ja paikkansa yritysten työkaluna. Ne ovat oikein käytettyinä kustannustehokas ja tuloksellinen työkalu livetapahtumien ja digimarkkinoinnin välimaastossa”, Aittola vastaa.
Kun tavoitteena on luoda suhteita ja verkostoitua, livetapahtuma on edelleen paras vaihtoehto. Se on myös virtuaalitapahtumaa kalliimpi vaihtoehto. Virtuaalitapahtuma on usein kustannustehokkain tapa saada joukko tarkkaan valikoituja ihmisiä kokoontumaan organisaatiolle tärkeän viestin äärelle.
“Virtuaalitapahtumassa jäävät kaikki logistiikkaan, tiloihin ja kestitykseen liittyvät kustannukset pois. Ihmisiä on myös helpompi saada virtuaalisesti oman viestin äärelle 2–3 tunniksi kuin matkustusta vaativaan livetapahtumaan. Eräällä asiakkaallamme livetapahtuma keräsi vaativassa kohderyhmässä 200 henkilöä kun sama tapahtuma virtuaalisesti toteutettuna saavutti 1600 henkilöä”, Aittola kertoo.
Onnistunut virtuaalitapahtuma vaatii kaksi asiaa: hyvän sisällön ja kyvyn esittää se kiinnostavasti.
“Virtuaalitapahtuma ei ole oikea työkalu, jos yrityksellä ei ole tarjota kohderyhmälle hyvää, kiinnostavaa sisältöä. Mutta erinomainen sisältö ei yksin riitä. Se pitää myös kertoa kiinnostavalla tavalla, koska online-kävijän on helppo lähteä pois, jos tapahtuman intensiteetti lopahtaa. Osallistujakokemus ratkaisee virtuaalitapahtuman onnistumisen.”
Virtuaalitapahtuma myös sopii hyvin nykyiseen epävarmaan toimintaympäristöön. Kun sisältö on valmista, tapahtuma pystytään järjestämään virtuaalisesti varsin nopealla aikataululla esimerkiksi Wolttigroupin modernissa tuotantostudiossa.
Studio 33 on moderni tuotantostudio virtuaalitapahtumien järjestämiseen
Wolttigroupin oma Studio 33 toimii nopeasti reagoivana ja monipuolisena tuotantostudiona virtuaalitapahtumien järjestämiseen. Puitesopimuksen avulla siitä tulee yrityksen oma, virtuaalinen kotistudio.
Moderniin Vallila33 Business Parkin toimistotilaan rakennettu 500 neliön virtuaalitapahtumien toteutukseen suunniteltu tuotantostudio sisältää kaiken, mitä hyvän tapahtuman järjestäminen helpolla ja rennolla tavalla vaatii.
“Pidän parhaana palautteena sitä, kun asiakas kertoo kuinka helppoa ja rentoa virtuaalitapahtuman järjestäminen oli. Kun tapahtuman tuotanto tehdään helpoksi, asiakas pystyy keskittymään sisältöön ja siihen miten hän sen esittää. Silloin onnistutaan”, Aittola kertoo.
Studio 33 sisältää kolme erilaista tilaa, joita voidaan käyttää samanaikaisesti. Studiossa on helppo tehdä visuaalisesti näyttäviä organisaation brändi-ilmeen mukaisesti räätälöityjä monipuolisia virtuaalitapahtumia.
Moderni lämpiö, ravintola, keskeinen sijainti Pasilan rautatieaseman lähellä ja hyvät pysäköintimahdollisuudet helpottavat virtuaalitapahtuman tuotantoon osallistumista. Wolttigroupin ammattimainen henkilöstö tekee tapahtuman suunnittelusta, konseptoinnista ja teknisestä tuotannosta vaivatonta.
Ota yhteyttä ja tule tutustumaan Studio 33:n moderneihin tiloihin.
Ota meihin yhteyttä
Jätä yhteystietosi oheisella lomakkeella. Asiantuntijamme on teihin yhteydessä ja voitte keskustella tarkemmin erilaisten tapahtumien järjestämisestä.
Lisää artikkeleita
Tapahtumien kutsuprosessi joka tuo tuloksia!
Massapostituksilla, löysillä lupauksilla ja me-ajattelulla yritystapahtumat kärsivät osallistujakadosta. Wolttigroupin nelivaiheisen kutsuprosessin avulla tapahtumiin saadaan osallistumaan oikeat ihmiset. Elämme aikakautta, jolla Helsingin Sanomien etusivu tai suosikkiohjelman…
Rohkeasti markkinoita valtaamaan – Mitä on tapahtumamarkkinointi 2023?
Mihin tapahtumamarkkinointi on menossa vuonna 2023? Mitä olemme oppineet koronapandemiasta ja miten tapahtuma-ala muuttuu? Toimivatko virtuaalitapahtumat edelleen? Kysymyksiä, joihin Wolttigroupin Jyrki Aittola vastaa. Vuosi 2022…