Konseptoi tapahtumat
Tapahtumamarkkinoinnissa on aina vain tärkeämpää, että suunnittelun lähtökohtana on haluttu kohderyhmä. Sen tunteminen ja sille tapahtuman avulla arvon tuottaminen. Tapahtumakonsepti on kohderyhmälähtöinen toimenpidemalli, joka suunnitellaan aina käyttäjä- ja kohderyhmälähtöisesti. Kun brändin kohtaamiset ja tapahtumat on suunniteltu osaksi markkinoinnin ja myynnin strategiaa, asiakkaisiin saa luotua paremman suhteen. Ymmärtämällä, missä asiakkaat ovat, missä heidät kannattaa kohdata ja millä näkökulmalla, kyetään myös paremmin vaikuttamaan asiakkaiden asenteisiin ja tunteisiin halutulla tavalla.
Tapahtumasuunnittelu
Kaikissa yritystapahtumissa tärkeintä on pystyä herättämään osanottajien tunteet. Tapahtumakonseptin avulla tunteiden liekittäminen suunnitellaan systemaattisesti. Konsepti ohjaa tapahtuman suunnittelua aina toteutukseen ja tapahtuman jälkihoitoon asti. Sen avulla koordinoidaan ja priorisoidaan tekemistä sekä annetaan suunta tapahtuman toteutukselle. Parhaimmillaan strategisesti luodusta tapahtumakonseptista voi tulla itsestään brändi tai ilmiö, joka jää elämään tarinoina ihmisiltä ihmisille.
Messukonsepti
Tapahtumakonsepti on myös messusuunnittelun työkalu. Se varmistaa, että myynti on oikein kohdennettua ja tehokasta. Hyvä messukonsepti näyttää, tuntuu ja maistuu viestimältään brändiltä. Työpajoissa työstettävään messujen konseptisuunnitteluun osallistuu Wolttigroupin ihmisten lisäksi asiakkaan väkeä markkinoinnista, viestinnästä ja myynnistä. Autamme workshopien avulla ideoimaan keinot tavoitteisiin pääsemiseksi.