Kohtaamisten merkitys kasvaa
Miljooniin viesteihin pirstaloituneessa maailmassa ihmisten välisten kohtaamisten ja aitojen kokemusten merkitys kasvaa. Ihmiset haluavat, että heille kohdistetut viestit koskettavat ja puhuttelevat heitä. Suuressa osassa yrityksiä aitojen kohtaamisten merkitystä ei ole vielä kunnolla ymmärretty, joten tapahtumien nostaminen strategian keskiöön voi tarjota mittavan kilpailuedun ja erottautumisen markkinoilla.
Messut osana markkinoinnin työkalupakkia
Messut elävät pandemian jälkeen uutta kukoistuskautta. Etätyöaika näytti, että messut merkitsevät ennen kaikkea toisten ihmisten kohtaamista. Jos toimialamessuja ei olisi, missä muualla tapaisit yhtä laajasti liiketoiminnallesi tärkeitä ihmisiä? Ihmisiin pystyy vaikuttamaan parhaiten kohtaamalla heidät kasvokkain. Kun asiakkailla on yhä enemmän vaihtoehtoja, tunteiden merkitys korostuu. Parhaimmillaan messut ovat myynnin ja markkinoinnin yhteisponnistus.
Tilasuunnittelu tuottaa tuloksia
Messuille ei kannata lähteä suunnittelematta. On hahmotettava, mitä messuosallistumisella haetaan. Kun tiedetään, mikä tapahtuman kohderyhmä on, miten edistetään yrityksen kaupallisia tavoitteiden saavuttamista ja millä keinoin oikeat ihmiset saadaan pysähtymään juuri omalle ständille, voidaan suunnitella osasto joka herättää kiinnostuksen ja jää mieleen. Jotta kalliista messuinvestoinnista saa kaiken mahdollisen irti, kannattaa tilasuunnittelu toteuttaa huolella.