Älä jää markkinoinnissa kiinni housut kintuissa

Milleniaaleiksi kutsuttu sukupolvi alkaa olla jo nelikymppisiä. Heidän ja heitä nuorempien maailma on erilainen: läpinäkyvämpi, koskettavampi, sirpaleisempi ja digitaalisempi.

He etsivät oikeudenmukaisempia ja reilumpia tapoja kuluttaa ja elää. Milleniaalien vaikutus yritysten markkinointiviestintään on suuri.

Yksi iso muutos on siinä, että perinteinen yksisuuntainen väittäminen mainosten välityksellä toimii yhä huonommin ja huonommin. Erityisen huonosti se toimii silloin kun väittämillä ei ole katetta. Läpinäkyvässä maailmassa vallan itselleen ottaneet kuluttajat paljastavat katteettomat väitteet hetkessä. Väittämillä markkinoivat yritykset jäävät helposti kiinni housut kintuissa ja yllättävät negatiivisesti.

Toisinkin voi tehdä: yllättää positiivisesti ja näyttää väittämisen sijaan. Näyttäminen ja relevanttien kokemusten tuottaminen luo kuluttajille positiivisia muistijälkiä, joiden avulla yritys erottuu kilpailijoistaan.

Synnytä positiivinen kierre

Positiivisten kohtaamisten luominen lisää suosittelijoiden määrää, vahvistaa asiakassuhdetta ja tekee siitä pysyvämpää. Kohtaamiset luovat jaettavaa sisältöä, jota yrityksen suosittelijat jakavat kavereilleen sosiaalisessa mediassa. Positiivinen kierre on alkanut.

Kun samalla brändi keskustelee ja ylläpitää suhteita rakentamiensa kokemusten sisällä, syntyy liidejä ja kauppoja, niin vaikutus liiketoimintaan on potentiaalisesti hyvin iso.

Miksi et näyttäisi väittämisten sijaan?
Ota yhteyttä niin kerromme miten: jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Asiantuntija

Jyrki Aittola

Synnynnäisesti kyltymätön CEO ja Senior Partner, liiketoiminnan kehittäjä ja strategi, joka etsii uusia ideoita ja näkökulmia.

Motto: We don´t remember day´s we remember moments.

+358 40 5036 625 jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Lue lisää

Lisää artikkeleita

Näin kick offista tulee liiketoiminnan työkalu

Huolella suunniteltu kick off muuttaa irrallisen seminaarin koko tilikauden kattavaksi liiketoiminnan työkaluksi. Kick offin merkitystä ei yrityksen menestykselle sovi vähätellä.… Read more »

Yhtiökokous markkinoi yrityksen brändiä

Hyvin järjestetty yhtiökokous on viesti. Se kertoo osakkeenomistajan arvon. Yhtiökokouksen koolle kutsuminen perustuu osakeyhtiölakiin. Se on pidettävä, mutta itse tapahtuman… Read more »

Suunnittelulla tehot irti tapahtuman vaikuttajamarkkinoinnista

Valjasta tarinasi kertojaksi vaikuttaja. Viestin uskottavuutta vahvistaa, jos yritys puhuu muullakin äänellä kuin omallaan. Livekohtaamisista saa myös enemmän irti, kun… Read more »

Tapahtumat tarvitsevat vastuullisuustrategiaa

Vastuullisuus: miksi et järjestäisi tapahtumaa vastuullisesti, jos kerran voit? Yritysten järjestämät tapahtumat ovat sekä henkilöstö- myös asiakastyön näkökulmasta korvaamattomia ja… Read more »

3,2 mrd eurolla näkyvyyttä suomalaiselle tapahtumaosaamiselle

Trumpin ja Putinin tapaaminen toi Helsingille ennennäkemättömän medianäkyvyyden. “Luottamus Woltti Groupin kykyyn ottaa tuotanto haltuun erittäin lyhyellä varoitusajalla ratkaisi kumppanivalinnan”,… Read more »

Vieraiden ehdoilla valittu paikka vahvistaa tapahtuman brändiä

Yhtä oikeaa tapahtuman paikkaa ei ole. Asiaa kannattaakin lähestyä käytännöllisyyden näkökulmasta. Keitä tapahtumaan tulee, missä juuri he liikkuvat ja miten?

Hyvät pikkujoulut sitouttavat työntekijät yrityksen tavoitteisiin

Kun pikkujoulut suunnitellaan huolellisesti, niihin käytettävä raha muuttuu kulusta investoinniksi, joka kasvattaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ja sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin.

Tapahtumamarkkinoinnin trendit vuonna 2018

Sosiaalinen vastuu, luovuus ja digitalisaatio leimaavat tapahtumamarkkinoinnin trendejä vuonna 2018. Woltti Groupin Jyri Räsänen keräsi tärkeimmät ilmiöt.

Näin yrityksesi tapahtuma onnistuu SuomiAreenalla

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma. Se on huikea mahdollisuus, mutta jos siellä haluaa erottautua, kannattaa omaan tapahtumaan satsata.

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme