Älä jää markkinoinnissa kiinni housut kintuissa

Milleniaaleiksi kutsuttu sukupolvi alkaa olla jo nelikymppisiä. Heidän ja heitä nuorempien maailma on erilainen: läpinäkyvämpi, koskettavampi, sirpaleisempi ja digitaalisempi.

He etsivät oikeudenmukaisempia ja reilumpia tapoja kuluttaa ja elää. Milleniaalien vaikutus yritysten markkinointiviestintään on suuri.

Yksi iso muutos on siinä, että perinteinen yksisuuntainen väittäminen mainosten välityksellä toimii yhä huonommin ja huonommin. Erityisen huonosti se toimii silloin kun väittämillä ei ole katetta. Läpinäkyvässä maailmassa vallan itselleen ottaneet kuluttajat paljastavat katteettomat väitteet hetkessä. Väittämillä markkinoivat yritykset jäävät helposti kiinni housut kintuissa ja yllättävät negatiivisesti.

Toisinkin voi tehdä: yllättää positiivisesti ja näyttää väittämisen sijaan. Näyttäminen ja relevanttien kokemusten tuottaminen luo kuluttajille positiivisia muistijälkiä, joiden avulla yritys erottuu kilpailijoistaan.

Synnytä positiivinen kierre

Positiivisten kohtaamisten luominen lisää suosittelijoiden määrää, vahvistaa asiakassuhdetta ja tekee siitä pysyvämpää. Kohtaamiset luovat jaettavaa sisältöä, jota yrityksen suosittelijat jakavat kavereilleen sosiaalisessa mediassa. Positiivinen kierre on alkanut.

Kun samalla brändi keskustelee ja ylläpitää suhteita rakentamiensa kokemusten sisällä, syntyy liidejä ja kauppoja, niin vaikutus liiketoimintaan on potentiaalisesti hyvin iso.

Miksi et näyttäisi väittämisten sijaan?
Ota yhteyttä niin kerromme miten: jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Asiantuntija

Jyrki Aittola

Synnynnäisesti kyltymätön CEO ja Senior Partner, liiketoiminnan kehittäjä ja strategi, joka etsii uusia ideoita ja näkökulmia.

Motto: We don´t remember day´s we remember moments.

+358 40 5036 625 jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Lue lisää

Lisää artikkeleita

Vieraiden ehdoilla valittu paikka vahvistaa tapahtuman brändiä

Yhtä oikeaa tapahtuman paikkaa ei ole. Asiaa kannattaakin lähestyä käytännöllisyyden näkökulmasta. Keitä tapahtumaan tulee, missä juuri he liikkuvat ja miten?

Hyvät pikkujoulut sitouttavat työntekijät yrityksen tavoitteisiin

Kun pikkujoulut suunnitellaan huolellisesti, niihin käytettävä raha muuttuu kulusta investoinniksi, joka kasvattaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ja sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin.

Tapahtumamarkkinoinnin trendit vuonna 2018

Sosiaalinen vastuu, luovuus ja digitalisaatio leimaavat tapahtumamarkkinoinnin trendejä vuonna 2018. Woltti Groupin Jyri Räsänen keräsi tärkeimmät ilmiöt.

Näin yrityksesi tapahtuma onnistuu SuomiAreenalla

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma. Se on huikea mahdollisuus, mutta jos siellä haluaa erottautua, kannattaa omaan tapahtumaan satsata.

Kuvatekniikka kruunaa hyvin suunnitellun seminaarisisällön

Seminaarin kuvatekniikan suunnittelu perustuu aina siihen, mitä yritys haluaa esittää ja missä. Joskus karismaattisen motivaatiopuhujan viesti voi saada pelkistetystä ympäristöstä jopa lisää voimaa.

Liiketoimintaa lujittava luottamus syntyy vain ihmisten kohtaamisista

”Vaikka maailma digitalisoituisi kuinka paljon tahansa, tarpeemme tavata toisia ihmisiä ei häviä koskaan. Päinvastoin, kaikilla yrityksille on tarve vahvistaa suhteita tärkeisiin asiakkaisiin.

14 asiaa, jotka vaikuttavat tapahtumatuotannon budjettiin

Kun tapahtuma suunnitellaan ja järjestetään omin voimin, budjetti paukkuu herkästi. Lue, mitkä 14 asiaa vaikuttavat tapahtumatuotannon budjetointiin ja kustannuksiin.

Tapahtumien data markkinoinnin automaation käyttöön

Tapahtumien data kannattaa kerätä ja ottaa osaksi markkinoinnin automaatiota. Tämä vaatii hyvän suunnittelun ja selkeät säännöt. Lopputulos näkyy myynnin tehostumisena.

Sisäisillä tapahtumilla sitoutetaan ja tehdään tulosta

Työntekijät ovat olleet yritysten tärkein voimavara juhlapuheissa jo kauan. Nyt he ovat sitä oikeasti, ja siksi heihin kannattaa satsata.

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme