Älä jää markkinoinnissa kiinni housut kintuissa

Milleniaaleiksi kutsuttu sukupolvi alkaa olla jo nelikymppisiä. Heidän ja heitä nuorempien maailma on erilainen: läpinäkyvämpi, koskettavampi, sirpaleisempi ja digitaalisempi.

He etsivät oikeudenmukaisempia ja reilumpia tapoja kuluttaa ja elää. Milleniaalien vaikutus yritysten markkinointiviestintään on suuri.

Yksi iso muutos on siinä, että perinteinen yksisuuntainen väittäminen mainosten välityksellä toimii yhä huonommin ja huonommin. Erityisen huonosti se toimii silloin kun väittämillä ei ole katetta. Läpinäkyvässä maailmassa vallan itselleen ottaneet kuluttajat paljastavat katteettomat väitteet hetkessä. Väittämillä markkinoivat yritykset jäävät helposti kiinni housut kintuissa ja yllättävät negatiivisesti.

Toisinkin voi tehdä: yllättää positiivisesti ja näyttää väittämisen sijaan. Näyttäminen ja relevanttien kokemusten tuottaminen luo kuluttajille positiivisia muistijälkiä, joiden avulla yritys erottuu kilpailijoistaan.

Synnytä positiivinen kierre

Positiivisten kohtaamisten luominen lisää suosittelijoiden määrää, vahvistaa asiakassuhdetta ja tekee siitä pysyvämpää. Kohtaamiset luovat jaettavaa sisältöä, jota yrityksen suosittelijat jakavat kavereilleen sosiaalisessa mediassa. Positiivinen kierre on alkanut.

Kun samalla brändi keskustelee ja ylläpitää suhteita rakentamiensa kokemusten sisällä, syntyy liidejä ja kauppoja, niin vaikutus liiketoimintaan on potentiaalisesti hyvin iso.

Miksi et näyttäisi väittämisten sijaan?
Ota yhteyttä niin kerromme miten: jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Asiantuntija

Jyrki Aittola

Synnynnäisesti kyltymätön CEO ja Senior Partner, liiketoiminnan kehittäjä ja strategi, joka etsii uusia ideoita ja näkökulmia.

Motto: We don´t remember day´s we remember moments.

+358 40 5036 625 jyrki.aittola@wolttigroup.fi

Lue lisää

Lisää artikkeleita

Uudenlaista ajattelua Gas Fest -tapahtumassa

Kilpailumenestys kertoo uudesta ajattelusta

Markkinointialan kilpailuissa menestyvät suunnannäyttäjät, joissa tulokset pystytään osoittamaan ja asiat on tehty uudella tavalla. Tehdään tästä tapahtuma, joka voittaa palkintoja….

LUX Helsinki | kuva Petri Anttila

Yritystilaisuus ison tapahtuman kyljessä

LUX Helsinki, SuomiAreena ja muut laajaa kohderyhmää kiinnostavat massatapahtumat tarjoavat loistomahdollisuuden kiinnostavan B2B-tilaisuuden järjestämiselle. Pakkanen paukkuu ja pimeys laskeutuu aikaisin….

IBM Think 2018 -tapahtuma

Tapahtumamarkkinointi kasvaa kohisten

Tapahtumamarkkinointi voi Suomessa yhä vahvemmin. Nousukiitoinen trendi selviää Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry:n teettämästä Tapahtumabarometri-tutkimuksesta. Suomalaiset yritykset käyttivät vuonna 2018 tapahtumamarkkinointiin…

Briefin tekeminen tapahtumatoimistolle

Tapahtumatoimiston briefaus

Toimistokumppanin ohjeistamisessa on olennaista avata myös hankkeen taustat, tavoitteet ja kohderyhmä. Nappaa talteen tapahtumajärjestäjän check-list! Tärkeä tapahtuma on tulossa ja…

Näin kick offista tulee liiketoiminnan työkalu

Huolella suunniteltu kick off muuttaa irrallisen seminaarin koko tilikauden kattavaksi liiketoiminnan työkaluksi. Kick offin merkitystä ei yrityksen menestykselle sovi vähätellä….

Yhtiökokous markkinoi yrityksen brändiä

Hyvin järjestetty yhtiökokous on viesti. Se kertoo osakkeenomistajan arvon. Yhtiökokouksen koolle kutsuminen perustuu osakeyhtiölakiin. Se on pidettävä, mutta itse tapahtuman…

Suunnittelulla tehot irti tapahtuman vaikuttajamarkkinoinnista

Valjasta tarinasi kertojaksi vaikuttaja. Viestin uskottavuutta vahvistaa, jos yritys puhuu muullakin äänellä kuin omallaan. Livekohtaamisista saa myös enemmän irti, kun…

Tapahtumat tarvitsevat vastuullisuustrategiaa

Vastuullisuus: miksi et järjestäisi tapahtumaa vastuullisesti, jos kerran voit? Yritysten järjestämät tapahtumat ovat sekä henkilöstö- myös asiakastyön näkökulmasta korvaamattomia ja…

3,2 mrd eurolla näkyvyyttä suomalaiselle tapahtumaosaamiselle

Trumpin ja Putinin tapaaminen toi Helsingille ennennäkemättömän medianäkyvyyden. “Luottamus Woltti Groupin kykyyn ottaa tuotanto haltuun erittäin lyhyellä varoitusajalla ratkaisi kumppanivalinnan”,…

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme