Ideat

Meillä ideat lähtevät lentoon ja haluamme levittää kokemuksellisen markkinoinnin ilosanomaa kaikille.
Tilaa uutiskirjeemme ja saat tapahtuma-alan kuumimmat uutiset, näkemykset ja ideat tuoreeltaan postilaatikkoosi.

Messut ulkomailla

Messut ulkomailla

Ulkomailla järjestettäville messuille osallistuminen on arvokas investointi, joka oikein suunniteltuna on oivallinen tapa tavata tärkeitä ihmisiä. Toiveissa uudet markkinat tai…

Tila on osa elämystä

Tila on osa elämystä

Rohkeus ja kohderyhmän saappaisiin hyppääminen ovat avain uudenlaisten elämysten tuottamiselle. Tila on voimakas tapa vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen. Se luo ihmisten…

Download Guide

Tapahtumajärjestäjän opas

Onnistunut tapahtuma vaatii hyvän ja huolellisen suunnittelun sekä rautaisen toteutuksen yksityiskohtia myöten. Tässä oppaassa kerromme tärkeimmät opit yritysten tapahtumista vastaaville henkilöille.

Lataa opas tästä

Kaipaatko inspiraatiota? Tilaa uutiskirjeemme

Oppeja Burning Man -tapahtumasta

Oppeja Burning Man -tapahtumasta

Burning Man on tapahtuma, joka on järjestetty toisin kuin kaikki muut. Siksi siitä kannattaa ottaa oppia. Kun Larry Harvey ja…

Visuaalisesti näyttävä kasvoseinä teki tapahtumasta somehitin

5 x näyttävä tapahtuma Instagramissa

Instagram nostaa merkitystään yritysten ja organisaatioiden markkinoinnissa. Katso vinkit, kuinka luot näyttävän kuvavirran ja rakennat Instagramissa näkyvyyttä tapahtumien avulla. Instagram…

Tulevaisuuden tekijät Haaga-Heliasta

Tapahtuma-alan tulevaisuuden tekijät

Woltti Groupin ja Haaga-Helia-ammattikorkeakoulun yhteistyö on win-win-tilanne. Opiskelijat saavat oppia käytännön työelämästä ja Woltti Group pääsee tutustumaan tulevaisuuden työntekijöihin. Fiuu!…

Tunne kohderyhmäsi intohimon aiheet

Tunne kohderyhmäsi intohimopisteet 

Jotta vieraat saadaan paikalle, on olennaista tunnistaa, mihin tapahtuman kohderyhmä suhtautuu intohimoisesti ja mikä heille on merkityksellistä. Tapahtumamarkkinoinnissa on entistä…

Olemme Suomen ammattitaitoisin joukko kokemuksellisen markkinoinnin osaajia. Olemme yhdessä asiakkaidemme kanssa toteuttaneet tuhansia projekteja ja luoneet miljoonia kohtaamisia.

Tutustu meihin

Woltti Goup muuttaa

Woltti Group muuttaa

Jatkossa löydät meidät osoitteesta Teollisuuskatu 33 – vain kivenheiton päästä entisistä toimitiloistamme. Viisitoista vuotta Helsingin Alppilassa on tullut päätökseen. Train factory…

Lauri Rotko, Helsinki Marketing

Vastuullisempia tilaisuuksia Helsingissä

Helsinki Marketing järjestää ensimmäisen Sustainable meeting -toimintamallinsa mukaisen tilaisuuden syyskuussa Finlandia-talossa. Pilotti on alku aiempaa vastuullisemmille B2B-tapahtumille Helsingissä ja osa…

Näin mittaat tapahtumamarkkinoinnin vaikuttavuutta

Näin mittaat tapahtumien tuloksia

Tapahtumien vaikuttavuuden mittaaminen on monelle haaste, eikä ihme. Olennaista on mitata aina samoja asioita ja muistaa myös analysoida tulokset. Vain…

Luulitko tietäväsi kaiken vastuullisuudesta?

Tapahtumien vastuullisuutta ei ole vain pyrkimys hiilineutraaliuteen, vaan vastuullisuudessa on kyse johtamisjärjestelmästä. Yhtäkkiä vastuullisuuspuhe on läsnä kaikkialla. Onneksemme aihe ei…

Tapahtumat ovat kohtaamisia, jotka jäävät mieleen

Ostopolun vaikuttavin kohtaamispiste

Tapahtumamarkkinointi on yksi tehokkaimmista ostokäyttäytymiseen vaikuttavista toimenpiteistä, mutta välitön myynti ei aina kerro olennaista tapahtuman aikaansaamasta vaikutuksesta. Markkinoijan vuosisuunnitelmassa tapahtumat…

Tapahtuman tarina alkaa jo kutsusta

Tapahtumassa brändi herää eloon

Tapahtuma kertoo tarinaa aina ensimmäisestä kutsuviestistä vieraiden siitä kertomiin kokemuksiin. Tapahtumaa suunniteltaessa on tärkeää miettiä, mitä asioita tilaisuudessa halutaan nostaa…

Messut kiinnostavat taas

Älä unohda messuja

Kuinka ohjataan omalle messuosastolle juuri ne oikeat vieraat? Kun uudet tuotteet esitellään 3D-videoina ja ihmiset rakentavat ammattiverkostojaan sosiaalisessa mediassa, näyttävät…

Työpajamuotoinen tapahtuma kiinnostaa

Kun ohjelman tekevät vieraat itse

Fasilitointi tekee yritystapahtumasta vaikuttavamman. “Perinteinen tapa järjestää B2B-tapahtuma on laittaa kutsuvieraat kuuntelemaan muiden juttuja. On keynote-puhuja, paneeli, pyöreän pöydän keskustelu…

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran

Ensivaikutelma joka tekee vaikutuksen

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran. Siksi sen on parasta olla hyvä. Ensivaikutelma ratkaisee. Vanha klisee on erityisen totta erityisesti yritysmaailman…

Briefin tekeminen tapahtumatoimistolle

Tapahtumatoimiston briefaus

Toimistokumppanin ohjeistamisessa on olennaista avata myös hankkeen taustat, tavoitteet ja kohderyhmä. Nappaa talteen tapahtumajärjestäjän check-list! Tärkeä tapahtuma on tulossa ja…

IBM Think 2018 -tapahtuma

Tapahtumamarkkinointi kasvaa kohisten

Tapahtumamarkkinointi voi Suomessa yhä vahvemmin. Nousukiitoinen trendi selviää Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry:n teettämästä Tapahtumabarometri-tutkimuksesta. Suomalaiset yritykset käyttivät vuonna 2018 tapahtumamarkkinointiin…

LUX Helsinki | kuva Petri Anttila

Yritystilaisuus ison tapahtuman kyljessä

LUX Helsinki, SuomiAreena ja muut laajaa kohderyhmää kiinnostavat massatapahtumat tarjoavat loistomahdollisuuden kiinnostavan B2B-tilaisuuden järjestämiselle. Pakkanen paukkuu ja pimeys laskeutuu aikaisin….

Uudenlaista ajattelua Gas Fest -tapahtumassa

Kilpailumenestys kertoo uudesta ajattelusta

Markkinointialan kilpailuissa menestyvät suunnannäyttäjät, joissa tulokset pystytään osoittamaan ja asiat on tehty uudella tavalla. Tehdään tästä tapahtuma, joka voittaa palkintoja….

Näin kick offista tulee liiketoiminnan työkalu

Huolella suunniteltu kick off muuttaa irrallisen seminaarin koko tilikauden kattavaksi liiketoiminnan työkaluksi. Kick offin merkitystä ei yrityksen menestykselle sovi vähätellä….

Yhtiökokous markkinoi yrityksen brändiä

Hyvin järjestetty yhtiökokous on viesti. Se kertoo osakkeenomistajan arvon. Yhtiökokouksen koolle kutsuminen perustuu osakeyhtiölakiin. Se on pidettävä, mutta itse tapahtuman…

Suunnittelulla tehot irti tapahtuman vaikuttajamarkkinoinnista

Valjasta tarinasi kertojaksi vaikuttaja. Viestin uskottavuutta vahvistaa, jos yritys puhuu muullakin äänellä kuin omallaan. Livekohtaamisista saa myös enemmän irti, kun…

Tapahtumat tarvitsevat vastuullisuustrategiaa

Vastuullisuus: miksi et järjestäisi tapahtumaa vastuullisesti, jos kerran voit? Yritysten järjestämät tapahtumat ovat sekä henkilöstö- myös asiakastyön näkökulmasta korvaamattomia ja…

3,2 mrd eurolla näkyvyyttä suomalaiselle tapahtumaosaamiselle

Trumpin ja Putinin tapaaminen toi Helsingille ennennäkemättömän medianäkyvyyden. “Luottamus Woltti Groupin kykyyn ottaa tuotanto haltuun erittäin lyhyellä varoitusajalla ratkaisi kumppanivalinnan”,…

Vieraiden ehdoilla valittu paikka vahvistaa tapahtuman brändiä

Yhtä oikeaa tapahtuman paikkaa ei ole. Asiaa kannattaakin lähestyä käytännöllisyyden näkökulmasta. Keitä tapahtumaan tulee, missä juuri he liikkuvat ja miten?

Hyvät pikkujoulut sitouttavat työntekijät yrityksen tavoitteisiin

Kun pikkujoulut suunnitellaan huolellisesti, niihin käytettävä raha muuttuu kulusta investoinniksi, joka kasvattaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ja sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin.

Tapahtumamarkkinoinnin trendit vuonna 2018

Sosiaalinen vastuu, luovuus ja digitalisaatio leimaavat tapahtumamarkkinoinnin trendejä vuonna 2018. Woltti Groupin Jyri Räsänen keräsi tärkeimmät ilmiöt.

Näin yrityksesi tapahtuma onnistuu SuomiAreenalla

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma. Se on huikea mahdollisuus, mutta jos siellä haluaa erottautua, kannattaa omaan tapahtumaan satsata.

Liiketoimintaa lujittava luottamus syntyy vain ihmisten kohtaamisista

”Vaikka maailma digitalisoituisi kuinka paljon tahansa, tarpeemme tavata toisia ihmisiä ei häviä koskaan. Päinvastoin, kaikilla yrityksille on tarve vahvistaa suhteita tärkeisiin asiakkaisiin.

Kuvatekniikka kruunaa hyvin suunnitellun seminaarisisällön

Seminaarin kuvatekniikan suunnittelu perustuu aina siihen, mitä yritys haluaa esittää ja missä. Joskus karismaattisen motivaatiopuhujan viesti voi saada pelkistetystä ympäristöstä jopa lisää voimaa.

14 asiaa, jotka vaikuttavat tapahtumatuotannon budjettiin

Kun tapahtuma suunnitellaan ja järjestetään omin voimin, budjetti paukkuu herkästi. Lue, mitkä 14 asiaa vaikuttavat tapahtumatuotannon budjetointiin ja kustannuksiin.

Tapahtumien data markkinoinnin automaation käyttöön

Tapahtumien data kannattaa kerätä ja ottaa osaksi markkinoinnin automaatiota. Tämä vaatii hyvän suunnittelun ja selkeät säännöt. Lopputulos näkyy myynnin tehostumisena.

Sisäisillä tapahtumilla sitoutetaan ja tehdään tulosta

Työntekijät ovat olleet yritysten tärkein voimavara juhlapuheissa jo kauan. Nyt he ovat sitä oikeasti, ja siksi heihin kannattaa satsata.

Osaatko sponsoroida vaikuttavasti?

Sponsorointi on tehokas tapa päästä kiinni relevantilla tavalla haluamaansa yleisöön. Se vain pitää tehdä oikealla ja vaikuttavalla tavalla.

Inspiraatio maailmalta:
Bud Light Whatever

Super Bowl -mainos synnytti tapahtumakonseptin, josta tuli suurmenestys ja ilmiö. Kaiken kaikkiaan ilmiö kosketti yli 1,8 miljoonaa kuluttajaa.

Näin dokumentoit tapahtuman fiksulla tavalla

Kun tapahtuma dokumentoidaan suunnitelmallisesti fiksulla tavalla, tapahtuman vaikuttavuutta saadaan laajennettua ja pidennettyä ajallisesti.

Zalando luottaa brändikokemukseen

Miksi verkkokauppajätti Zalando rakensi kokemuksellisen lifestyle-festivaalin? Miksi kohtaamisilla on merkitystä digitaalisen markkinointiviestinnän keskellä?

Tapahtuman fiksu jälkimarkkinointi vaatii hyvän suunnitelman

Kun tapahtuman järjestäjä noudattaa seuraavia vinkkejä, tapahtuman jälkimarkkinointi onnistuu selvästi keskimääräistä paremmin.

David Kaye on aloittanut Woltti Groupin luovana johtajana

David Kayella on 20 vuoden kokemus markkinointi- ja mainonta-alalta maailman tunnetuimpien kansainvälisten brändien parissa.

Kansainvälisen tapahtuman onnistumisen niksit

Kuusi tärkeää asiaa, jotka kannattaa tietää kansainvälisten tapahtumien toteutuksesta satojen kansainvälisten tapahtumien organisoinnin kokemuksen perusteella.

Draaman kaari pitää yllä yleisön mielenkiinnon tapahtumissa

Tapahtuman draaman kaari kannattaa rakentaa koko ajan nousevaksi kokonaisuudeksi, jossa on loppuhuipentuma.

Älä jää markkinoinnissa kiinni housut kintuissa

Milleniaaleiksi kutsuttu sukupolvi alkaa olla jo nelikymppisiä. Heidän ja heitä nuorempien maailma on erilainen: läpinäkyvämpi, koskettavampi, sirpaleisempi ja digitaalisempi.

Kuvatekniikan ABC tapahtumajärjestäjille

Tapahtumien kuvatekniikassa on yllättävän paljon pieniä yksityiskohtia, joissa voi mennä pieleen. Hyvällä kuvatekniikalla viestin perillemeno varmistetaan.

Milloin kannattaa striimata tapahtuma suoraan nettiin?

Uutiset leviävät salamannopeasti maailman eri kolkkiin internetin välityksellä. Ihmiset ovat tottuneet reaaliaikaiseen tiedonvälitykseen ja haluavat tietoa heti.

Tapahtumakonsepti takaa onnistumisen

Parhaimmillaan tapahtumakonseptista voi tulla itsestään brändi tai jopa ilmiö, joka jää elämään tarinoina ihmisiltä ihmisille.

Tapahtumamarkkinoinnin strategian hyödyt

Meiltä kysytään usein, miksi kannattaa tehdä tapahtumamarkkinoinnin strategia. Tähän on yksinkertainen vastaus: tapahtumien avulla voidaan vaikuttaa ihmisten tunteisiin jopa televisiota tehokkaammin.

Näin kutsut vieraasi fiksulla tavalla tapahtumaan

Hyvin suunniteltu tapahtuman kutsuprosessi varmistaa oikean kohderyhmän tavoittamisen ja saamisen tilaisuuteen.

Luo tunteita ja erottaudu myös messuosaston sisällöillä

Suurin haaste messuympäristössä on erottautuminen kaikista muista tavalla, joka huomataan ja joka jättää muistijäljen vieraaseen.

Maria Geddes osaksi Woltin tiimiä!

Olemme saaneet lisää uusia kavereita!

Tervetuloa Emmi Rautaheimo!

Olemme saaneet taas uusia kavereita!

Woltti Group kasvaa jälleen! Tervetuloa Jukka Kosunen!

Olemme saaneet Wolttiin uuden kaverin!

Näin luodaan wow-efekti tapahtumaan

WOW! Tuo maaginen hetki, kun meidät yllätetään myönteisesti. Tapahtuma tarvitsee wow-efektin, jotta vieras kokee saavansa vastinetta kallisarvoiselle ajalleen.

7 elementtiä jotka löytyvät menestyneistä ilmiöistä

Miten ilmiötä ja puheenaiheita luodaan? Vai voiko niitä ylipäätään luoda? Onko olemassa kaupallista reseptiä, miten ilmiö synnytetään ja saadaan lentoon?

Global Citizen -tapahtumista maailmaa muuttava ilmiö

Tapahtumien ja kasvavan yhteisön voimalla voi tehdä hyviä tekoja, jotka muuttavat maailmaa ja saavuttavat mielettömiä tuloksia.

Kohtaaminen jättää tehokkaan muistijäljen

Kohtaaminen on voimakkain vaikuttamisen muoto. Tapahtuma on ainutlaatuinen hetki, jonka tunnelma ja hyöty kantavat kauas eteenpäin.

8 vinkkiä miten vähentää tapahtuman kustannuksia

Parhaimmillaan pienemmillä kustannuksilla voidaan lisätä tapahtuman vaikuttavuutta, kun säästöt tehdään valikoidusti eikä juustohöylällä.

Näin järjestät liiketoiminnallesi hyödyllisiä tapahtumia

Miksi yrityksen kannattaa järjestää tapahtumia? Miten tapahtumat parantavat liiketoimintaa? Miten kytkeä tapahtumat liiketoiminnan oleellisiin mittareihin?

Kokemuksellinen markkinointi hurmaa asiakkaan

Digitalisoituneessa maailmassa kokemusten ja ihmisten välisten kohtaamisten merkitys kasvaa. Kokemuksellinen markkinointi on tärkeä osa markkinoinnin työkalupakkia.

Näin vältät tapahtumien piilokustannukset

Tapahtumien piilokustannukset ovat sellaisia kustannuksia, jotka tulevat yllättäen tai joita ei ole suunniteltu olevan. Ne voi välttää hyvällä suunnittelulla ja kustannusten hallinnalla.

Livetilanteiden asiakasdata talteen oikeilla työkaluilla

Oikeanlaisilla työkaluilla myös livetilanteiden asiakasdata saadaan talteen ja hyödynnettyä.

Jarkko Kivikoski puhujana Baltic for Events -tapahtumassa

Woltin Jarkko Kivikoski puhuu asiakkuuksista, ekosysteemeistä ja menestymisestä asiakkaiden kanssa.

Hyvä kuvatekniikka helpotti Valtiopäivien seuraamista

Tärkeissä ja ainutlaatuisissa tapahtumissa on kriittistä huolehtia että kuva, ääni ja valot helpottavat viestin perillemenoa.

5 vinkkiä tuloksellisen tapahtuman suunnitteluun

Miten rakennetaan toimiva ja tavoitteita tukeva yritystapahtuma? Mitä tapahtumaa tilaavan yrityksen kannattaa huomioida?

5 vinkkiä miten jalkautat strategiasi tehokkaasti

Isojen muutosten johtaminen on valtava sisäisen viestinnän ponnistus. Muutos yrityksessä on pitkä prosessi, ja osa sitä voi olla hyvin järjestetty tapahtuma.

Näin myyt tapahtuman yrityksesi sisällä

Hyvällä tapahtumalla voi saada paljon hyvää aikaan. Tapahtuman tarpeellisuus pitää kuitenkin pystyä perustelemaan tavoitteellisuudella ja tuloksellisuudella.

Oona Rissanen osaksi Woltti-perhettä!

Saimme Wolttiin taas uuden kaverin!

Näin hyödynnät kaupalliset kiertueet

Katso Woltti Groupin tapahtumavideo ja inspiroidu kaupallisten kiertueiden tekemisestä ja hyödyntämisestä.

Anders Lindén: From sponsorships to brand alliances

Tango Brand Alliancen Anders Lindén (CEO/Content Creator) puhuu aiheesta: ”From sponsorships to brand alliances”.

Woltti on MTL:n Laatuauditoitu jäsentoimisto

Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL ja konsulttitoimisto Seppo Hoffrén Oy Consultancy ovat myöntäneet WolttiGroupille laatutodistuksen.

DNA:n iPhonen lanseeraus ainoana suomalaistyönä EuBEA:n loppukilpailuun

DNA:n iPhone 5 -puhelimen myyntilanseeraus ylsi ainoana suomalaistyönä mukaan loppukilpailuun kisaamaan tämän vuoden European Best Event Awards -palkinnosta.